Cele mai puternice branduri din 2007 sunt, potrivit studiului, Sony, Coca-Cola, Nokia, Nestle si Pepsi, dupa ce anul trecut ordinea primelor cinci companii era Coca-Cola, Nokia, Colgate, Sony si Philips, relateaza presa internationala.
Brandurile americane se afla in declin. Dintre cele sase branduri americane care se afla in topul din acest an al celor mai puternice 15 branduri din lume, un numar de cinci, Coca-Cola, Colgate, McDonald’s, Nike si Pepsi, au inregistrat o scadere a puterii brandului comparativ cu anul trecut.
Disney este singurul brand american dintre cele sase care, in acest an, a inregistrat o crestere a puterii fata de anul trecut. Totodata, in acest an, din top 15 au disparut trei nume americane, Kodak, Gillette si Motorola, ele fiind inlocuite de doua europene, BMW si Mercedes-Benz, si de unul asiatic, Honda.
Studiul „Puterea brandurilor la nivel mondial” („Worldwide Power Brands”) a fost realizat de firma de cercetare GfK Roper Consulting in perioada decembrie 2006 – ianuarie 2007, pe un esantion de 30.000 de persoane, cu varsta mai mare de 13 ani, care au provenit din 25 de tari.
Firma de cercetare GfK Roper Consulting este o divizie a companiei GfK, unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de marketing. In 2005, potrivit site-ului companiei, GfK a avut o cifra de afaceri de peste 935 de milioane de euro.