„Saptamana viitoare vom clarifica complet strategia de fuziune. Nu stiu daca vor avea loc disponibilizari in departamentul care se ocupa in prezent de vanzarea de publicitate pe online”, a spus Sorel Radu (foto) pentru DailyBusiness.ro. Acesta nu a precizat cati angajati sunt in departamentul ce se va ocupa pana la data de 1 octombrie de vanzarea de publicitate pe site-urile trustului.
Ieri, Sorel Radu a declarat ca se asteapta ca noua regie sa genereze vanzari de 10 mil. euro, dintre care circa 80% pe print. „In prezent, ne ocupam de acoperirea print-ului si online-ului. Procentul enuntat anterior era doar o estimare, cum vom realiza cei 10 mil. euro nu conteaza atat de mult, nu este o cerinta specifica in acest sens. Nu am impartit atat de clar mediile”, spune Radu.
Daca ponderea declarata anterior ar fi corecta, ar insemna ca Media Point sa genereze vanzari pe online de 2 mil. euro. In conditiile in care piata este estimata la circa 20 mil. euro in 2011, unii jucatori din piata si-au exprimat fatis scepticismul privind planurile Media Point in primul an de activitate.
Avand in vedere ca piata de publicitate pe print a scazut in 2009 cu aproape 50%, piata de publicitate online cu circa 10%, iar veniturile din online ale Adevarul Holding in 2009 au fost de circa 200.000 euro (conform unor surse citate de Marius Pahomi), practic unica sansa ca Media Point sa reuseasca sa se apropie de targetul propus ar fi sa inceapa vanzarea de publicitate si pe site-uri terte.
Sorel Radu a confirmat intentia de a vinde publicitate si pentru site-uri din afara trustului. „Suntem in negocieri cu mai multe entitati. Ar fi posibil sa incepem sa vindem publicitate inca de la 1 octombrie. In prima faza vor fi peste 10 site-uri din afara trustului”, subliniaza Radu.
Media Point este o companie detinuta de agentia de publicitate Odyssey.
Sorel Radu a lucrat ca director de vanzari la MediaPro si, apoi, la Realitatea-Catavencu, ulterior infiintandu-si propria companie de cercetare, eResearch.
Plecarea de la Realitatea-Catavencu a fost „una foarte in regula, amiabila. Mi-am dat demisia cu sase luni in urma„, a spus Sorel Radu.
Irina Morosanu, pana acum director de vanzari la F5 X-Media (regia de vanzari a F5, divizia new media a grupului Realitatea-Catavencu), va fi director de vanzari la Media Point.
Sorel Radu ar fi incheiat de asemenea un parteneriat cu Dragos Stanca, manager la divizia online a Realitatea-Catavencu, pentru „a vinde” impreuna site-urile Realitatea, site-urile Adevarul si alte site-uri din piata, conform lui Orlando Nicoara, managerul Apropo Media.