- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

SPM Indoor: Preferam sa lucram cu agentiile de media decat direct cu advertiser-ul

29 Sep, 00:01 • andra.gheorghe
Peste 90% dintre contractele incheiate de compania de publicitate indoor SPM Indoor Division sunt semnate cu agentii de media, potrivit lui Razvan Constantinescu, general managerul firmei, care afirma ca prefera parteneriatele cu agentiile, fata de cele semnate direct cu advertiserii, pentru ca asigura accesul la un volum ridicat si constant de clienti.
SPM Indoor: Preferam sa lucram cu agentiile de media decat direct cu advertiser-ul

„Sunt concurenti care prefera sa lucreze direct cu advertiserul. Insa noi am ales sa lucram cu agentiile pentru ca, pe langa faptul ca in anii de colaborare am format prietenii cu oameni din agentii, un mare avantaj pe care ti-l ofera agentia este volumul, gestionand mai multi clienti. Un al doilea motiv ar fi ca in discutiile cu agentia castigi timp, decat sa stai sa alergi dupa clientul direct”, explica seful companiei.

Totusi, Constantinescu recunoaste avantajele pe care le aduce colaborarea directa cu advertiserul, in special reglarea cash-flow-ului, evitand eventuale intarzieri ale platilor facute prin intermediul unor terti.

SPM activeaza pe o piata a indoorului estimata la circa 7 milioane euro anul acesta. Agentia condusa de Razvan Constantinescu a terminat anul trecut cu afaceri din indoor de 1,1 milioane euro (inclusiv cele raportate de firma-sora Star Plus Media) si preconizeaza o crestere de pana la 20% pana la finalul lui 2009.

Primele 2 luni ale anului au fost dificile pentru SPM din punct de vedere al vanzarilor, situatie cu care s-a confruntat intreaga piata de indoor.

„Lunile ianuarie-februarie au fost slabe din punct de vedere al advertisingului in mall-uri, lucru vizibil atat in indoor cat si in outdoor. Era o scadere datorata nesigurantei advertiserilor. Toata lumea astepta sa se aseze un pic lucrurile, sa se termine negocierile cu TV-ul, sa vada ce bugete mai raman pentru alte media. Practic din martie, situatia a inceput usor-usor sa se deblocheze pentru noi”, explica Razvan Constantinescu.

Managerul afirma ca un lucru care i-a ajutat sa faca fata cu bine primelor 6 luni ale anului a fost parteneriatul cu dezvoltatorul Anchor, cu care compania a avut exclusivitate pe spatiile indoor in prima jumatate a anului, dar pe care l-a intrerupt in prezent.

„Vom relua parteneriatul cu ei, probabil incepand cu 2010. In aceasta a doua jumatate a anului ar fi fost un pic mai dificil sa pastram in continuare parteneriatul. De data asta nesiguranta era din partea noastra. Nu vroiam sa ne angajam la anumite sume pe care urma sa le platim fara a avea niste contracte in spate”, afirma Constantinescu.

Prezent in retele de mall-uri si hipermaketuri, Constantinescu vrea sa isi extinda suporturile si pe nisa cladirilor de birouri, pe care nu a incercat-o pana acum.

„Inca nu suntem pe nisa de cladiri de birouri, dar vrem sa intram. E un segment interesant, pe care se bat mai multi operatori. Vom intra in viitorul foarte apropiat, pana la finalul anului. Ar fi o miscare benefica inclusiv pentru viitorii nostri parteneri. E mult mai usor sa vinzi avand o retea integrata, mai multe suporturi si pe mai multe zone, decat sa o faci separat”, explica acesta.

Costurile si termenele de plata: ghimpele din relatia cu clientul in 2009

Anul acesta, costurile si termenele de plata au fost „ghimpele” din relatia client- furnizor de servicii indoor, in conditiile in care clientul cerea un pret cat mai scazut si amana cat mai mult plata lor.

Si totusi, Constantinescu observa inceputul unei revigorari pe toata piata de publicitate din Romania.

„Inclusiv pe print se simte o revigorare. S-ar putea ca decizia printului de a tine la pret sa se dovedeasca o masura inspirata. Pentru ca sunt foarte multi furnizori din outdoor, indoor, care au lasat preturile cat de jos se poate ca sa prinda anumite contracte. Printul, pe de o parte, are o istorie in spate. Are cativa ani in care a functionat foarte bine. Pe cand in indoor nu se poate spune acelasi lucru. Poate ca cei din print si-au permis sa tina preturile sus, chiar sa mearga un an pe pierdere”, sustine seful SPM.

Piata locala de publicitate indoor este dominata de jucatori ca SPM Indoor Division, Brand Management, Elevate Media, Invent Media, Sugar Media, Indoor Media sau Monopoly Media.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Andra Gogan, martoră a incendiilor devastatoare din Los Angeles: „Suntem pregătiți să plecăm în caz de de evacuare. E panică”
Andra Gogan, martoră a incendiilor devastatoare din Los Angeles: „Suntem pregătiți să plecăm ...
Prognoză optimistă! Economia României va accelera, în 2025
Prognoză optimistă! Economia României va accelera, în 2025
Pensiile românilor întârzie în ianuarie 2025. Când își vor primi seniorii României primii bani din acest an
Pensiile românilor întârzie în ianuarie 2025. Când își vor primi seniorii României primii bani ...
Scapă de facturi uriaşe şi evită accidentele casnice! Cele 7 aparate electrocasnice pe care trebuie să le scoţi din priză înainte de culcare
Scapă de facturi uriaşe şi evită accidentele casnice! Cele 7 aparate electrocasnice pe care trebuie ...
Coaliția a hotărât data alegerilor prezidențiale: 4 mai, respectiv 18 mai 2025. Crin Antonescu rămâne candidatul comun
Coaliția a hotărât data alegerilor prezidențiale: 4 mai, respectiv 18 mai 2025. Crin Antonescu rămâne ...
Numerele de înmatriculare interzise în România. Șoferii nu pot folosi aceste combinații de litere și cifre
Numerele de înmatriculare interzise în România. Șoferii nu pot folosi aceste combinații de litere ...
Toți șoferii trebuie să știe ce drepturi au dacă primesc o amendă abuzivă. Pașii prevăzuți în Codul Rutier
Toți șoferii trebuie să știe ce drepturi au dacă primesc o amendă abuzivă. Pașii prevăzuți ...
Modul secret în care supermarketurile își spionează clienții și angajații. Dezvăluirile unei casierițe
Modul secret în care supermarketurile își spionează clienții și angajații. Dezvăluirile unei ...
Care e cea mai mare pensie din Armata Română. Ministrul Apărării: „Vreau să demontez un mit”
Care e cea mai mare pensie din Armata Română. Ministrul Apărării: „Vreau să demontez un mit”
Analiză – Ce se va întâmpla în 2025 cu leul în raport cu euro și dolarul. Care sunt cele mai mari riscuri pentru România
Analiză – Ce se va întâmpla în 2025 cu leul în raport cu euro și dolarul. Care sunt cele ...
Prognoza meteo 9 ianuarie 2025. Cum e vremea în țară, la munte și în Capitală
Prognoza meteo 9 ianuarie 2025. Cum e vremea în țară, la munte și în Capitală
Ce efecte are „ordonanța trenuleț” asupra economiei. Se taie facilitățile IT-iștilor, dezastru pentru muncitorii din construcții, agricultură și industria alimentară
Ce efecte are „ordonanța trenuleț” asupra economiei. Se taie facilitățile IT-iștilor, dezastru ...
Oferte de excepție la Lidl la început de 2025. Cele mai căutate produse vor fi disponibile la raft începând de joi, 9 ianuarie
Oferte de excepție la Lidl la început de 2025. Cele mai căutate produse vor fi disponibile la raft ...
Interzis din ianuarie 2025! Decizie foarte importantă privind alimentele din magazine
Interzis din ianuarie 2025! Decizie foarte importantă privind alimentele din magazine
Daniel Onoriu a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare. Avocata fostului pilot: „Ori se omoară, ori face ceva”
Daniel Onoriu a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare. Avocata fostului pilot: ...
Angajări 2025. Care sunt cele mai căutate locuri de muncă din România: „Cele mai disponibile rămân în profesii tradiționale”
Angajări 2025. Care sunt cele mai căutate locuri de muncă din România: „Cele mai disponibile ...
Supermarketul „La Cocoș” din Brașov și-a amânat de două ori lansarea din cauza lipsei de angajați, deși salariile depășesc 7.000 de lei
Supermarketul „La Cocoș” din Brașov și-a amânat de două ori lansarea din cauza lipsei ...
Cât costă ceasul elvețian rar pe care îl poartă Mark Zuckerberg. Accesoriul de lux cu care a atras toate privirile
Cât costă ceasul elvețian rar pe care îl poartă Mark Zuckerberg. Accesoriul de lux cu care a atras ...