Pana acum, ad serverele online inregistrau ca actiuni favorabile (de tipul comenzii online sau a cererii de informatii despre un produs prin intermediul unui banner) numai ultima reclama vizionata de vizitator, fara a lua in considerare alte reclame care au dus la decizia de achizitionare a produsului respectiv.
Astfel, un buton plasat intr-o pagina poate fi considerat mai valoros in procesul de decizie decat o intreaga pagina bogata in continut multimedia care, in mod normal, este un mijloc de publicitate mult mai eficient si mai scump.
Un studiu recent facut de Yahoo a aratat ca procesele de cautare si de afisare sunt legate intre ele printr-o relatie clara de interdependenta, insa pana acum agentiilor de publicitate online le-a fost greu sa calculeze cu exactitate mixul potrivit de formate de reclame si de mijloace de publicitate.
Solutia propusa de Starcom se numeste „multiple-attribution protocol” si monitorizeaza in timp real toate etapele prin care trece consumatorul pana cand ajunge sa comande un produs sau un serviciu. Solutia ia in calcul simultan cautarile facute de utilizator si afisarile de bannere publicitare la care acesta este expus. Astfel se poate optmiza o campanie de publicitate online.
Agentia Starcom lucreaza la acest proiect cu web developerii Blackfoot si Theorem Analytics.
Sistemul optimizeaza intre mai multe tipuri de publicitate online iar conducerea Starcom estimeaza ca in viitor metoda va putea fi folosita si in mediul offline, cu preponderenta in cazul televiziunilor digitale.