La aceasta suma se mai adauga prelucrarea datelor, care este un cost separat, a explicat pentru DailyBusiness.ro Stefan Chiritescu, head of planning al Graffiti BBDO Romania.
„Fiind un research intern al unei retele de publicitate, imi este greu sa avansez o cifra exacta – tine de costurile de operare din fiecare tara. Costurile directe, adica costurile pentru aplicarea chestionarelor si centralizarea datelor sunt in jur de 10.000 euro pentru toate cele 18 tari cuprinse in studiu”, a spus Chiritescu.
Ca metodologie, studiul si-a dorit sa fie reprezentativ statistic pentru Generatia X din zona urbana a fiecarei tari inclusa in studiu.
In opinia lui Chiritescu, in cazul Romaniei, dificultatea a fost sa se pastreze o proportie echilibrata intre Generatia X utilizatoare de internet si cea non-utilizatoare de internet.
In Romania, studiul a fost realizat de catre echipele agentiilor Graffiti BBDO si Proximity, in colaborare cu Mercury Research, pe un esantion de 300 de persoane, luand in calcul, pentru diferentiere si definire a specificului, si reprezentanti ai Generatiei Y (persoane nascute in perioada 1979-1990) si Baby Boomers (persoane nascute in perioada 1946-1964).