Media din Statele Unite se ingusteaza pe o arie restransa de stiri, in ciuda cererii masive de informatii variate din partea consumatorilor, arata ultimul raport anual al PEJ, „State of the News Media 2008”.
In trecut exista convingerea ca Internetul va contribui la democratizarea media, insa universul jurnalistic se ingusteaza, site-urile de stiri „impachetand” evenimente care au loc in alte parti ale lumii, decat cele din care fac parte site-urile respective, informeaza raportul.
Ca dovada concreta a rezultatelor raportului sta faptul ca mai mult de un sfert din 70.000 de articole din ziare, TV, online si radio, au fost reprezentate de razboiul din Irak si campania electorala pentru alegerile prezidentiale.
Tom Rosenstiel, directorul PEJ, a spus ca multe din ziarele americane obtin circa 7% din venituri din Internet, dar in multe cazuri, jumatate din audienta lor este pe online.
Industria presei americane se afla in dificultate din cauza faptului ca volumul mare de publicitate ii distrage pe consumatori, care isi doresc sa gaseasca rapid informatiile de care au nevoie.
„Desi audienta pentru presa traditionala se mentine constanta, exista tendinta de micsorare a numarului angajatilor din multe institutii de presa”, a explicat Tom Rosentiel.
„Stirea este mai putin un produs si mai mult un serviciu, constant actualizat”, a mai spus directorul PEJ, adaugand ca acum cativa ani, versiunea online a unui ziar era considerata „morga online” pentru acesta.
Un studiu separat a relevat faptul ca jurnalistii adopta schimbarile care se petrec in mediul lor de lucru, majoritatea declarand ca detin blog-uri si ca apreciaza feedbackul de la cititori, iar atunci cand li se propune sa realizeze proiecte multimedia, acestia vad experienta ca fiind benefica si nu obositoare.
Project for Excellence in Journalsim este un proiect al Pew Research Center, finantat de Pew Charitable Trusts.