Ratingul CSR 24/7 este un produs dezvoltat de catre compania de CSR B&P Braun & Partners care evalueaza performanta de ressponsabilitate sociala corporativa a companiilor pe baza informatiilor publice disponibile tuturor partilor co-interesate, in limba locala. Metodologia este bazata pe 7 domenii, incluzand transparenta, guvernarea corporativa, relatia cu partile co-interesate, responsabilitatea fata de mediul inconjurator, responsabilitatea economica, societate, resursele umane.
Compania austriaca OMV AG se afla pe primul loc in topul companiilor din lista CEE-100 si este prima dintre companiile austriece, cu un scor de 90%, urmata de compania Hungarian Telekom (88%), liderul pietei maghiare de telecom. Rezultate bune au fost obtinute si de companiile petroliere din Polonia si Romania, PGNiG – 69%, respectiv Petrom – 69%, ambele clasate pe pozitia a 12-a in topul CEE 100.
[img=694][/img]
Automobile-Dacia (50%) si Banca Comerciala Romana (44%) se afla pe locul secund, respectiv al treilea, dupa Petrom, in randul celor mai responsabile companii romanesti. Din 2009 pana in prezent, Automobile Dacia a marcat cea mai buna evolutie, scorul de CSR crescand de la 21% la 50%.
Rezultatele topului realizat de B&P Braun & Partners pozitioneza companiile maghiare pe primul loc (cu o medie per companie de 43%), urmate de companiile austriece (40%) si poloneze (30%), in timp ce companiile romanesti se afla in prima faza de dezvoltare a unor operatiuni mai responsabile social, dar si fata de mediul inconjurator (cu o medie a primelor 25 de companii, din punct de vedere a cifrelor de afaceri, de 21%).
In comparatie cu rezultatele anului trecut, media companiilor maghiare a crescut cu 10%, in timp ce media companiilor poloneze si romanesti cu cate 4%.
Companiile austriece au fost analizate pentru prima data de B&P Braun & Partners.
Din cele sase sectoare reprezentate de companiile romanesti, sectorul telecom are cea mai mare medie, de 28%, urmat de sectorul financiar cu 27%. Asemanator anului trecut, companiile din comert si industrie prezinta cele mai mari sanse de imbunatatire a rezultatelor.
[img=695][/img]
Rezultatele companiilor romanesti arata o performanta slaba in domeniul comunicarii responsabilitatii asupra mediului inconjurator ( managementul si masurarea impactului asupra mediului) si in comunicarea despre practicile de resurse umane (existenta unor forme de angajare atipice, cum ar fi jumatate de norma sau lucru flexibil), remarca realizatorii topului.
Din 25 de companii locale, 7 si-au publicat un raport de CSR sau de mediu in ultimii doi ani, in timp ce numai 7 website-uri de companii prezinta o sectiune de CSR/ sustenabilitate detaliata si usor de accesat, se mai arata in raportul B&P Braun & Partners.
Top 100 CSR 24/7 regional (CEE-100) este alcatuit
din primele 25 companii, dupa cifra de afaceri, alaturi de cele mai mari trei banci si cele mai mari companii de asigurari din Austria, Ungaria, Polonia si Romania.