- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Studiu: Publicitatea online, in topul cresterilor pe 2007 in Romania

13 Jul, 11:38 • Redactia DailyBusiness
In 2007, valoarea pietei de publicitate online va ajunge la 8,5 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 55% fata de 2006.
Studiu: Publicitatea online, in topul cresterilor pe 2007 in Romania

Astfel, publicitatea online va inregistra cea mai mare crestere dintre toate mediile, releva cea de-a zecea editie a studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative.

Intreaga piata de media si publicitate va inregistra in 2007 o crestere de 35% fata de anul precedent, atingand valoarea neta de 485 de milioane de euro. In anul 2006, piata de media si publicitate a crescut cu 33% fata de 2005, ajungand la valoarea de 363 de milioane de euro. Cresterea s-a datorat dezvoltarii economice si aparitiei noilor investitori.

In acest an, 65-67% din bugetul de publicitate va merge in televiziuni, investitiile ajungand aici la 324,5 milioane de euro anul acesta, in creste cu 45%. Investitiile in publicitate din print vor totaliza 77 de milioane de euro, fata de 71,3 mil. euro anul trecut, in urcare cu 8%. Piata de publicitate radio va creste cu 26%, iar outdoor-ul cu 16%.

In 2006 au aparut modificari in clasamentul categoriilor de investitori in publicitate fata de 2005. Categoriile bere, cosmetice, produse lactate si bauturi racoritoare au pierdut cate o pozitie in clasamentul investitorilor in timp ce categoria telecomunicatii mobile a urcat 8 pozitii, ajungand in fruntea clasamentului.

In fruntea investitorilor din piata de media si publicitate in 2006 se pozitioneaza pe primele locuri Procter & Gamble, European Drinks & Food si Unilever.

Studiul Media Fact Book analizeaza tendintele industriei de media si advertising romanesti. Ghidul este editat de agentia Initiative Romania, afiliata retelei de media Initiative Worldwide, parte din Interpublic Group of Companies.