- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Studiu: TV-ul si radioul isi mentin si in 2010 suprematia in obiceiul de consum media

19 Jan, 13:25 • Redactia DailyBusiness
Peste 90% din continutul televizat si peste 80% din cel audio va fi accesat in continuare prin intermediul canalelor traditionale, arata cel mai recent raport Deloitte, care previzioneaza evolutia pietei media globale in 2010. Una din principalele provocari ale viitorului consta in "impletirea" Internetului si a televiziunii, combinatie din care brandurile pot obtine cu aproape 50% mai multa atentie decat daca cele doua medii se folosesc separat.
Studiu: TV-ul si radioul isi mentin si in 2010 suprematia in obiceiul de consum media

Industria print-ului, cea mai afectata de scaderea bugetelor de publicitate si de avantul digitalizarii, ar putea contra-ataca deprecierea cu care se confrunta prin optiuni de plata a continutului mutat pe online, sustin specialistii Deloitte.

Dezbaterea privind accesul la continutul online contra-cost va continua si in 2010, sustin realizatorii studiului, insa sansele ca revistele si ziarele sa concretizeze aceste discutii in actiuni sau rezultate reale sunt mici.
[quote=Raport Deloitte]Utilizarea combinata a TV-ului si Internetului poate genera cu 47% mai mult interes pentru un brand decat daca cele doua canale sunt folosite in mod separat[/quote]
Doar o mica pondere dintre publicatiile lumii ar putea implementa astfel de modele, si mult mai putine ar putea obtine profit in acest fel, potrivit raportului.

„Exista posibilitatea ca unele initiative online contra-cost sa obtina un succes important, dar ele se vor dovedi de fapt exceptia care confirma regula. Pe scurt, veniturile aferente activitatii online vor proveni in continuare din publicitate. Utilizatorii online ar putea fi dispusi sa plateasca, dar numai pentru un continut suficient de bun”, explica realizatorii studiului.

Practica de a pune la dispozitie intreaga publicatie online gratuit pare sa accelereze declinul numarului de abonati la varianta tiparita a publicatiilor, iar cea mai importanta strategie la care vor apela publisherii in 2010 se va concentra pe un efort continuu de retentie a cat mai multor abonati la varianta tiparita, in speranta unei redresari a pietei de publicitate aferenta.

Rivalii se intalnesc: TV-ul si Internetul se completeaza reciproc in 2010

Eforturile de convergenta ale celor mai mari platforme de distributie media – Internetul si televiziunea – se vor intensifica in acest an, sustin specialistii in media de la Deloitte, insa principalii agenti ai acestei fuziuni vor fi, mai degraba, utilizatorul, producatorul de continut si publicitarii, decat un dispozitiv integrat.

„Publicitatea va fi unul dintre cei mai importanti beneficiari ai utilizarii simultane a Internetului si televiziunii”, potrivit raportului Deloitte.

„Valoarea pietei de publicitate difuzata pe televizor este estimata la 180 de miliarde de dolari la nivel global, in 2010, in timp ce publicitatea online ar putea ajunge la 63 de miliarde de dolari, anul acesta. Studiile au aratat ca utilizarea combinata a TV-ului si Internetului poate genera cu 47% mai mult interes pentru un brand decat daca cele doua canale sunt folosite in mod separat”, se explica in cercetare.

Un pas inapoi si doi inainte pentru televiziunea 3D

Succesul de anul trecut al cinematografiei 3D a generat asteptari ridicate pentru un salt similar si in televiziune, in 2010, potrivit cercetarii.

„Anul acesta poate fi marcat de o serie de premiere semnificative pentru televiziunea 3D, inclusiv lansarea primelor canale de televiziune 3D in Europa si America de Nord, a primelor televizoare sau a camerelor 3D”, opineaza realizatorii studiului.

Chiar si asa, subliniaza acesta, debutul va fi ingreunat de provocari substantiale. Tehnologia 3D are un potential important de crestere a veniturilor in televiziune, insa numarul de abonati, veniturile aferente abonamentelor sau vanzarii de echipamente, precum si continutul disponibil ar putea fi neglijabile pana la sfarsitul anului.

O mare pondere din provocarile initiale va fi cauzata de confuzia consumatorilor, obstacolul principal fiind lipsa unui standard TV 3D unic. Astfel, unul dintre obiectivele cheie imediate ar trebui sa fie stabilirea si promovarea unei singure definitii a televiziunii 3D”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. Premierul are de onorat niște promisiuni”
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. ...
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune obligatorie pe timp de iarnă
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune ...
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face intrigi! Pot să-i garantez două lucruri”
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face ...
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum e îngropată în datorii
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum ...
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație are și riscă amenzi usturătoare
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație ...
Amenzi de până la 3.000 lei pentru românii care stau la bloc. Greşeală fatală dacă ţii administratorul la uşă
Amenzi de până la 3.000 lei pentru românii care stau la bloc. Greşeală fatală dacă ţii administratorul ...
Ce prețuri au cireșele care se vând acum în supermarketuri. Clienții nici nu îndrăznesc să se atingă de ele
Ce prețuri au cireșele care se vând acum în supermarketuri. Clienții nici nu îndrăznesc să se ...
VIDEO Influencerul Makaveli a avut, în trecut, o tentativă de suicid. De ce a vrut susținătorul lui Călin Georgescu să își pună capăt zilelor
VIDEO Influencerul Makaveli a avut, în trecut, o tentativă de suicid. De ce a vrut susținătorul lui ...
Horoscop rune. Zodiile cu fertilitate şi belşug, WUNJO le poartă noroc toată săptămâna
Horoscop rune. Zodiile cu fertilitate şi belşug, WUNJO le poartă noroc toată săptămâna
Zece tipuri de venituri înghețate sau eliminate prin „ordonanța trenuleț” în 2025. Ce se va întâmpla cu angajații care fac ore suplimentare
Zece tipuri de venituri înghețate sau eliminate prin „ordonanța trenuleț” în 2025. Ce ...
Schimbare în școli din 2025. Elevii cu rezultate deosebite la învățătură pot promova doi ani într-unul singur
Schimbare în școli din 2025. Elevii cu rezultate deosebite la învățătură pot promova doi ani într-unul ...
Victor Ponta, avertisment pentru coaliție: „Crin Antonescu nu are șanse să intre în turul doi. Te faci de râs”
Victor Ponta, avertisment pentru coaliție: „Crin Antonescu nu are șanse să intre în turul doi. ...