Industria print-ului, cea mai afectata de scaderea bugetelor de publicitate si de avantul digitalizarii, ar putea contra-ataca deprecierea cu care se confrunta prin optiuni de plata a continutului mutat pe online, sustin specialistii Deloitte.
Dezbaterea privind accesul la continutul online contra-cost va continua si in 2010, sustin realizatorii studiului, insa sansele ca revistele si ziarele sa concretizeze aceste discutii in actiuni sau rezultate reale sunt mici.
[quote=Raport Deloitte]Utilizarea combinata a TV-ului si Internetului poate genera cu 47% mai mult interes pentru un brand decat daca cele doua canale sunt folosite in mod separat[/quote]
Doar o mica pondere dintre publicatiile lumii ar putea implementa astfel de modele, si mult mai putine ar putea obtine profit in acest fel, potrivit raportului.
„Exista posibilitatea ca unele initiative online contra-cost sa obtina un succes important, dar ele se vor dovedi de fapt exceptia care confirma regula. Pe scurt, veniturile aferente activitatii online vor proveni in continuare din publicitate. Utilizatorii online ar putea fi dispusi sa plateasca, dar numai pentru un continut suficient de bun”, explica realizatorii studiului.
Practica de a pune la dispozitie intreaga publicatie online gratuit pare sa accelereze declinul numarului de abonati la varianta tiparita a publicatiilor, iar cea mai importanta strategie la care vor apela publisherii in 2010 se va concentra pe un efort continuu de retentie a cat mai multor abonati la varianta tiparita, in speranta unei redresari a pietei de publicitate aferenta.
Rivalii se intalnesc: TV-ul si Internetul se completeaza reciproc in 2010
Eforturile de convergenta ale celor mai mari platforme de distributie media – Internetul si televiziunea – se vor intensifica in acest an, sustin specialistii in media de la Deloitte, insa principalii agenti ai acestei fuziuni vor fi, mai degraba, utilizatorul, producatorul de continut si publicitarii, decat un dispozitiv integrat.
„Publicitatea va fi unul dintre cei mai importanti beneficiari ai utilizarii simultane a Internetului si televiziunii”, potrivit raportului Deloitte.
„Valoarea pietei de publicitate difuzata pe televizor este estimata la 180 de miliarde de dolari la nivel global, in 2010, in timp ce publicitatea online ar putea ajunge la 63 de miliarde de dolari, anul acesta. Studiile au aratat ca utilizarea combinata a TV-ului si Internetului poate genera cu 47% mai mult interes pentru un brand decat daca cele doua canale sunt folosite in mod separat”, se explica in cercetare.
Un pas inapoi si doi inainte pentru televiziunea 3D
Succesul de anul trecut al cinematografiei 3D a generat asteptari ridicate pentru un salt similar si in televiziune, in 2010, potrivit cercetarii.
„Anul acesta poate fi marcat de o serie de premiere semnificative pentru televiziunea 3D, inclusiv lansarea primelor canale de televiziune 3D in Europa si America de Nord, a primelor televizoare sau a camerelor 3D”, opineaza realizatorii studiului.
Chiar si asa, subliniaza acesta, debutul va fi ingreunat de provocari substantiale. Tehnologia 3D are un potential important de crestere a veniturilor in televiziune, insa numarul de abonati, veniturile aferente abonamentelor sau vanzarii de echipamente, precum si continutul disponibil ar putea fi neglijabile pana la sfarsitul anului.
O mare pondere din provocarile initiale va fi cauzata de confuzia consumatorilor, obstacolul principal fiind lipsa unui standard TV 3D unic. Astfel, unul dintre obiectivele cheie imediate ar trebui sa fie stabilirea si promovarea unei singure definitii a televiziunii 3D”.