Pentru intervalul 1-15 februarie 2008, incasarile principalelor posturi de televiziune de la primii 5 investitori in publicitate au fost estimate la 1,8 milioane de euro net. In 2009, totalul a coborat la 1,47 milioane, pentru acelasi interval, relateaza NewsIn.
Tot in primele 15 zile din februarie, numarul reclamelor difuzate de primii 5 advertiseri a scazut cu 11% in 2009, fata de valorile inregistrate anul trecut.
2009 a adus o schimbare si in ierarhia celor mai mari investitori in publicitate. Daca perioada 1-15 februarie avea in fruntea clasamentului, anul trecut, companii din zona de ingrijire personala si domestica, urmate de firme din telecomunicatii, in 2009 au ajuns in top companii farmaceutice si cele cunoscute ca producatoare de dulciuri si cafea.
in intervalul 1-15 februarie 2008, pe primul loc al investitiilor in publicitatea TV se afla Procter & Gamble, cu 600.000 de euro pentru aproximativ 5.000 de difuzari de spoturi, iar pe locurile urmatoare – Unilever, operatorul de telefonie mobila Orange, compania de cosmetice L’Oreal si producatorul de dulciuri Kraft Foods Romania.
Anul acesta, in aceeasi perioada, lider a trecut compania de produse farmaceutice GlaxoSmithKline Europharm, care, conform estimarilor, a investit 500.000 de euro pentru 2.199 difuzari de spoturi. Locul 2, dupa sumele investite in publicitatea TV in intervalul 1-15 februarie 2009, este ocupat de Nestle, cu 300.000 de euro pentru 4.918 difuzari de spoturi, pozitiile urmatoare fiind ocupate de Kraft Foods Romania si Procter & Gamble.