Libertatea a pierdut totusi 7% din vanzarile masurate in aprilie-iunie, cand vanduse zilnic 228.000 exemplare.
Pozitia a doua in topul celor mai vandute publicatii nationale este ocupata tot de un tabloid, Click!, care a vandut in medie circa 132.000 exemplare zilnic, potrivit celor mai recente masuratori Brat, cu 5% mai mult decat in aprilie-iunie, cand vanduse zilnic aproximativ 125.000 exemplare.
[img=37]Topul cotidienelor[/img]
Pe locul trei s-a situat Cancan, tabloidul editat de Publimedia, cu vanzari medii zilnice de 106.800 exemplare, in iulie-septembrie, si el in crestere cu 14% fata de intervalul aprilie-iunie, cand a vandut zilnic circa 93.000 de copii.
Locul 4 in clasamentul publicatiilor dupa vanzari se afla Gazeta Sporturilor (Gsp), cotidian sportiv editat de Intact, care a vandut in iulie-septembrie peste 89.000 de exemplare in medie zilnic, mai putin cu 11% fata de aprilie-iunie, cand inregistrase vanzari medii zilnice de peste 100.000 de exemplare.
Rivalul Gsp, Prosport s-a clasat pe 5, cu circa 56.500 exemplare zilnice vandute potrivit ultimelor date Brat, cu un procent mai putin decat in lunile aprilie-iunie, cand vanduse in medie 57.500 de exemplare pe zi.
Primul quality intrat in topul vanzarilor pe pozitia a sasea este Jurnalul National, editat de Intact, cu circa 54.700 exemplare vandute zilnic in iulie – septembrie, cu 18% mai putin decat in aprilie – iunie, cand raportase vanzari medii zilnice de aproximativ 67.000 de copii.
Pe sapte s-a clasat cotidianul quality al Societatii R, Romania Libera, care s-a vandut in medie cu 51.500 de copii pe zi in ultima perioada masurata de Brat, rezultat similar cu cel din aprilie-iunie, urmat pe opt de o alta marca Ringier, Evenimentul Zilei, cu circa 47.000 de copii zilnice vandute in intervalul iulie-septembrie. Vanzarile Evenimentul Zilei au scazut si ele cu 6% fata de aprilie-iunie, cand raporta in jur de 50.000 de copii vandute zilnic.
Pozitia a noua este ocupata de quality-ul Adevarul, editat de Adevarul Holding, care a vandut in medie peste 37.000 de exemplare zilnic in iulie – septembrie, cu 30% mai mult decat in aprilie-iunie (peste 28.000 de copii).
Gandul, cotidianul quality editat de Publimedia s-a clasat pe pozitia 10 in topul celor mai vandute publicatii nationale, cu vanzari medii zilnice de 20.000 de exemplare, cu circa 14 procente mai putin decat in aprilie – iunie (peste 23.000 copii vandute in medie pe zi).
Publicatiile business, in crestere
In fruntea celor mai vandute publicatii business in intervalul iulie- septembrie s-a clasat saptamanalul detinut de Intact, Saptamana Financiara, cu vanzari medii pe aparitie de peste 35.000 de exemplare, in crestere cu 8 procente fata de aprilie – iunie (32.500 copii).
[img=35]Topul publicatiilor de business[/img]
Cea mai bine vanduta publicatie de business, dupa Saptamana Financiara este saptamanalul Capital, cu circa 31.000 de exemplare vandute pe aparitie in iulie – septembrie, in crestere cu 4% fata de aprilie-iunie (putin peste 29.000 exemplare).
Business Magazin, saptamanal editat tot de Publimedia, a inregistrat vanzari de circa 11.000 de copii pe aparitie, potrivit celor mai recente masuratori Brat, similar cu cele din aprilie – iunie.