Incasarile TVR din publicitatea difuzata in timpul transmisiunilor de la Olimpiada nu pot fi estimate inca deoarece nu exista un reper pentru acest lucru, a spus Radu Budes, directorul general al Splendid Media, regia care administreaza spatiul publicitar al televiziunilor publice.
Conform lui Budes, Olimpiada nu poate fi comparata, ca incasari din publicitate, cu Euro 2008 deoarece acesta a fost un program premium, iar Olimpiada este doar un program de interes. Aici este vorba si despre faptul ca atunci cand au loc evenimentele din cadrul Olimpiadei oamenii sunt la serviciu, datorita diferentei de fus orar (Beijing este la 5 ore dupa ora Romaniei, ora 20 la Beijing fiind ora 15 in Romania – n.r.).
TVR si Splendid Media vor aplica „taxe” suplimentare pentru unele emisiuni, peste costurile negociate de fiecare client, a explicat Liviu Boitan, research&strategy coordinator al agentiei MediaCom Romania.
Conform unui studiu intocmit de ZenithOptimedia, Jocurile Olimpice vor avea o contributie importanta la cresterea cu 8,2 miliarde de euro, din acest an, a bugetului global de publicitate. Acesta va atinge valoarea de 115 miliarde euro, fata de 106 miliarde de euro inregistrat anul trecut.
Potrivit specialistilor, prezenta advertiserilor pe canalele media, ca urmare a implicarii lor in sprijinirea sportivilor romani prezenti la editia din acest an a Jocurilor Olimpice (JO) de la Beijing, nu va fi la fel de vizibila ca in perioada Campionatului European de Fotbal din acest an.
TVR 1 si TVR 2 vor acoperi 20 de discipline, transmise in direct, dintre cele 38 derulate la JO 2008, celelalte sporturi putand fi urmarite in rezumate zilnice.