Titlul a fost acordat datorita noilor clienti globali ai TBWA (Visa, PepsiCo, noilor proiecte dezvoltate pentru clienti actuali, Adidas, Apple, Mars, Michelin, Beiersdorf, McDonald’s, Absolut), dar si datorita metodologiei Disruption si liderilor agentiei.
Una dintre cele mai importante realizari ale TBWA in 2008 este castigarea clientului Visa, conform Adweek. Pentru a castiga contul de 525 milioane de dolari (circa 385 mil. euro), agentia a trebuit atat sa arate felul in care lucreaza la nivel de network global, cat si sa raspunda briefului Visa.
Alte companii propuse pentru titlul de Agentia anului 2008 au fost BBDO, Grey si Leo Burnett, insa ceea ce a adus in plus TBWA a fost, potrivit propriilor declaratii, felul in care a raspuns briefului Visa, acoperind 5 segmente de business – e-commerce, security, affluent, debit si sponsorship – si cinci piete: SUA, Canada, Korea, Brazilia si Rusia.
Un alt cont castigat in 2008 de TBWA este PepsiCo, estimat la peste 100 milioane de dolari (73 mil. euro). Venitul global al agentiei a crescut anul trecut cu 4%, ajungand la aproximativ 1,35 de miliarde de dolari.
Un alt criteriu a fost reprezentat de inovatia TBWA. Atunci cand Adidas si-a anuntat intentiile de a organiza un pitch pentru o agentie specializata pe proiecte din domeniul digital, TBWA si 180 Amsterdam au pus bazele Riot. Noua agentie formata din creativi, project manageri si planneri specializati in domeniul digital a reusit sa invinga alte agentii de renume si a castigat contul Adidas de 15 milioane de dolari (11 mil. euro).
Adweek este una dintre cele mai vechi reviste de advertising la nivel mondial. Cu o istorie de peste 30 de ani, revista se adreseaza in special executivilor din agentii de advertising, oferind materiale despre noutati din interiorul celor mai mari agentii de publicitate din lume, de la ultimele executii pana la relatia agente client si strategii de advertising.
In fiecare an, Adweek alege o agentie globala ca Agency of the Year, pe baza unor criterii precum clientii castigati in anul respectiv, executiile, mangementul de network si rezultatele financiare. Incepand din 2005, TBWA a fost numita de 3 ori Agency of the Year.
TBWA\Worldwide este una dintre cele mai dinamice retele internationale de publicitate, cu 258 de birouri in 75 de tari si 11.000 de angajati. Portofoliul de clienti ai agentiei include companii precum Absolut, Adidas, Apple, Beiersdorf, Henkel, PepsiCo., Visa Inc., Infiniti, Mars, McDonalds, Michelin, Nissan, Pernod Ricard, Pioneer, Samsonite, Standard Chartered Bank, Singapore Airlines si Sony PlayStation.
TBWA face parte din Omnicom Group Inc. Companiile Omnicom furnizeaza servicii de publicitate, media, startegie, marketing direct si promotional, relatii publice si alte servicii specializate de comunicare pentru peste 5.000 de clienti in mai mult de 100 de tari.
In Romania, TBWA este prezenta prin agentia TBWA\MERLIN fondata in 2005. Aceasta este o agentie full service, care deserveste atat branduri internationale, cat si locale, precum Absolut, Adidas, Nivea, Pedigree, Schwartzkopf sau Winston.