Jucatorii din telecomunicatii au cheltuit cu 62% mai mult pe publicitate in 2008 fata de 2007.
Pozitia a doua a clasamentului advertiserilor pe industrii este ocupata de producatorii de cosmetice, fostii lideri ai topului intocmit in 2007. Acestia au realizat, anul trecut, investitii brute de 429 mil. euro in advertising, cu 10% mai mici decat in 2007.
Pe 3 s-au clasat bankingul si asigurarile, cu 422 milioane euro, la rate card, suma similara cu cea din 2007.
Locul 4 al topului i-a revenit industriei auto, cu cheltuieli publicitare brute de 392 milioane euro, in crestere cu 57% fata de 2007.
Producatorii si furnizorii de echipamente si servicii optico medicale se regasesc pe locul 5, cu 371 milioane euro, in crestere cu 38% comparativ cu 2007.
Pozitia a 6-a in topul spenderilor pe industrii a revenit, in 2008, jucatorilor din igiena, care au cheltuit pe publicitate 322 milioane euro, in crestere cu 13% fata de anul anterior.
Producatorii de bere ocupa locul 7, cu investitii brute in publicitate de 315 milioane euro, cu 6% mai mari decat in 2007, urmati pe 8 de jucatorii din industria „hair” care au investit 313 milioane euro la rate card, in scadere cu 27% fata de 2007.
Penultima pozitie a clasamentului a fost ocupata de producatorii de bauturi racoritoare, care au cheltuit 277 milioane euro pe publicitate anul trecut, in crestere cu 17%.
Locul 10 al topului advertiserilor pe industrii a fost ocupat, in 2008, de producatorii de lactate, cu investitii brute de 265 milioane euro, cu 5% mai mari fata de anul anterior.