Tempo Advertising, care se va ocupa inclusiv de productia audio-video si print de mari dimensiuni, a castigat o licitatie anuntata initial de Posta Romana in luna mai, ale carei rezultate au fost facute publice miercuri.
Este vorba de prima licitatie publica pentru servicii complete de publicitate din istoria Postei Romane, care pana anul trecut a realizat „in-house” serviciile de media buying si a organizat pitch-uri numai pentru partea de creatie, a spus pentru DailyBusiness Nicoleta Vartic, purtatoarea de cuvant a Postei.
In cadrul aceleiasi licitatii, agentia First One Communication a fost selectata pentru furnizarea serviciilor de evaluare a campaniilor, valoarea contractului ridicandu-se la 335.000 lei (105.000 euro).
Contractele sunt valabile incepand de peste doua saptamani (perioada in care se pot depune eventuale contestatii – n.r.) si pana la finalul acestui an, urmand ca in ianuarie 2008 sa fie renegociate. La viitoarele negocieri vor mai participa o serie de agentii, care au fost selectate de asemenea in urma licitatiei incheiate saptamana aceasta si au semnat un acord-cadru pe 4 ani.
Astfel, pentru serviciile de creatie si productie, la renegocieri vor mai participa, alaturi de Tempo, si agentiile Media Investment Communication, Mercury Promotions, First One Communication si Publicis. Pentru conturile de media buying si media planning se vor lupta la inceputul anului viitor Tempo, Opti Media, Media Investment Communication, Ars Advertising si First One Communication, in timp ce pentru serviciile de evaluare a campaniilor vor mai fi analizate ofertele Media Investment Communication si Media Consulta International, alaturi de cea a First One Communication.
Pachetul scos la licitatie de Posta Romana se refera la furnizarea de servicii de publicitate pe o perioada ce cuprinde restul anului 2007 si inca trei ani. Bugetul anual pentru creatie si productie este de 1 milion lei (314.000 euro), pentru media buying si planning ajunge la 5,35 milioane lei (1,68 mil. euro), iar pentru evaluarea campaniilor, la 335.000 lei (105.000 euro). Bugetul total al Postei pentru serviciile de publicitate se ridica, astfel, la 26,74 mil.lei (8,4 mil. euro).
Tempo are de cheltuit 2 mil. euro in 5 luni
Conform oficialilor Postei, in cele 5 luni ramase pana la finalul anului bugetul alocat va fi cel corespunzator unui an intreg.
„Daca banii nu se vor cheltui ii vom pierde, deoarece bugetul anual nu se reporteaza”, a spus Vartic.
Contactati de catre DailyBusiness, oficialii Tempo Advertising nu au facut niciun comentariu legat de acest subiect.
Potrivit oficialului Postei, principalele servicii care vor fi promovate sunt cele financiare si cele de curierat rapid.
„Vom avea o campanie corporate si campanii de produs, adica corespondenta business, servicii financiare si servicii de retail – achitarea de facturi la utilitati, rate la banci prin intermediul oficiilor postale, in baza parteneriatelor incheiate de Posta Romana”, a spus Vartic.
Campaniile se vor desfasura prin presa centrala si locala, TV, radio, Internet, indoor si outdoor.
Posta Romana va obtine anul acesta o cifra de afaceri de 300 mil. euro, iar investitiile se vor dubla fata de anul trecut, la 60 mil. euro.
Compania Nationala Posta Romana este singurul operator autorizat sa furnizeze serviciul postal universal in Romania. Compania prelucreaza zilnic 2,2 milioane de scrisori si peste 50.000 de colete, dispunand de o retea de peste 7.100 de puncte de lucru. Actionarii Postei Romane sunt Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (75%), si Fondul Proprietatea (25%).