- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

TNS continua discutiile cu WPP, in ciuda fuziunii cu GfK

09 Jun, 13:08 • Redactia DailyBusiness
Compania de studii de piata TNS, care a acceptat saptamana trecuta fuziunea cu rivalul GfK, a anuntat ca va continua sa furnizeze informatii grupului de comunicare WPP in ideea unei posibile preluari, in ciuda faptului ca a respins pana acum doua oferte inaintate de Sir Martin Sorrell, CEO-ul grupului.
TNS continua discutiile cu WPP, in ciuda fuziunii cu GfK

Compania de cercetare de piata a decis sa ofere WPP aceleasi informatii pe care le-a furnizat si GfK, ca parte a intelegerii de fuziune semnate de ambele companii, dupa ce a primit o solicitare in acest sens de la WPP.

Oficialii TNS au declarat ca au refuzat cele doua propuneri de achizitie din partea WPP, pentru ca grupul ar fi subestimat valoarea de piata a companiei.

Sir Martin Sorrell, CEO-ul WPP, a declarat ca WPP ia in considerare o crestere a ofertei, dar si o eventuala oferta de cumparare ostila TNS.

Lantul de evenimente centrate pe TNS au inceput la data de 3 iunie, cand compania a anuntat ca va fiziona cu rivalul GfK, dand nastere celui de-al doilea mare jucator din lume pe piata de cercetare si intrand in competitie cu gigantul de pe primul loc Nielsen Company.

Totodata, fuziunea celor doua companii ar fi facut, peste weekend, subiectul de discutie al Uniunii Europene, in ideea unei concurente neloiale pe segmentul masuratorilor audientelor TV, unul dintre cele mai importante business-uri ale TNS.

Fuziunea intre TNS si rivalul german GfK ar forma o noua entitate GfK-TNS, un gigant care ar detine un cvasi-monopol pe piata de cercetare europeana, cu pretentii de extindere si pe pietele emenrgente.

Punctul forte al GfK este Europa Centrala si de Est, in timp ce TNS si-a plasat afaceri puternice in regiunea Asia Pacific.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, are sediul in Nurenberg, detine 115 companii operatoare si numara circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS realizeaza studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.

Urmărește Daily Business pe Google News