- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Tolontan: Bugetul TVR si RRA, cat incaseaza din publicitate toata media privata

20 Aug, 18:03 • marian.rujoiu
Catalin Tolontan, redactor-sef al Gazetei Sporturilor, sustine ca Televiziunea Romana si radioul public cheltuiesc cat incaseaza din publicitate toata media privata din Romania.
Tolontan: Bugetul TVR si RRA, cat incaseaza din publicitate toata media privata

Tolontan sustine ca Radioul public cheltuieste intr-un an 100 de milioane de euro, iar jumatate din bani sosesc direct de la buget si jumatate din taxa obligatorie platita de cetateni si de companii.

In acelasi timp, jurnalistul scrie pe blogul sau ca TVR are si ea un buget de aproximativ 180 de milioane de euro,  un sfert direct de la buget si restul majoritar din taxe.

„Daca luam in calcul si majorarile de finantare, care apar in fiecare an, suma cheltuita impreuna de cele doua retele publice urca undeva la 300 de milioane de euro. Exista aproximari firesti in acest calcul sumar, dar cifrele mari cam aici ajung”, a mai scris redactorul-sef al Gazetei Sporturilor, pe blogul sau.

Acesta a subliniat totodata, ca nu este partizanul disparitiei presei publice, cum este cazul  Grecia care a anuntat recent ca-si inchide  televiziunea de stat.

„Nu pot sa nu observ ca, dupa 20 de ani de capitalism, media a ramas una dintre putinele industrii din Romania unde statul detine 50% din cheltuieli si sub 5% din audienta”, sustine jurnalistul.

Potrivit calculelor lui Tolontan, bugetul celor doua institutii, provenit de la stat si de la cetateni, echivaleaza cu aproximativ 1% din bugetul de stat.

Catalin Tolontan a mai spus ca  piata de publicitate din Romania va cobori „aprope sigur” cu mai mult de 3% si va ajunge in 2011 sub 300 de milioane de euro.

Si asta dupa ce fusese estimata initial la 306 milioane de euro, potrivit Media Fact Book.

„Altfel spus, zecile de televiziuni, sutele de publicatii si radiouri plus miile de siteuri private din Romania cheltuiesc, toate, cam cit cele doua institutii publice”, arata Tolontan.

In ciuda pierderilor inregistrate an de an, Televiziunea Romana
reuseste sa atraga, prin  salariile „competitive” si stabilitate, tot
mai multe vedete si jurnalisti care sa lucreze pentru canalele sale. Si
asta in contextul unor audiente mici sau chiar nemasurate, cum este
cazul TVR Info.

In goana dupa jurnalisti si preocupata cu plata celor peste 3.000 de salariati, conducerea TVR uita sa-si achite datoriile catre alti parteneri.

Acest lucru a facut ca Universal Studios International, parte a companiei NBC Universal,
sa ceara in instanta daune de 11 milioane de dolari de la TVR, care nu a
platit licentele pentru o serie de filme si seriale de televiziune.

In
acelasi timp, jurnalisti-vedeta ca Mircea Radu, Corina Danila, Moise
Guran, Ioana Lupea sau Mircea Marian sunt refugiati la Televiziunea
Romana, dupa ce ani intregi au facut cariera si audienta in posturi
televiziune sau presa scrisa. 

Sorin
Oancea, manager al B1 TV si fostul sef al Antenelor, a declarat pentru
DailyBusiness.ro ca este un pic surprins de numarul mare de jurnalisti
si comentatori pe care televiziunea publica i-a angajat, mai ales ca
toata piata de media este intr-o situatie delicata.

Urmărește Daily Business pe Google News