Potrivit perceptiei celor intervievati, fascinatia unui brand nu este legata numai de putere, ci si de stralucire. Si asta pentru ca marcile care sunt doar puternice, si nu neaparat fascinante manifesta un gen de rigurozitate, consecventa, capacitate organizatorica ce ajuta la mentinerea unei pozitii de putere, dar nu mai surprind cu nimic in mod special.
Motivul il reprezinta faptul ca ele se concentreaza pe confirmarea si securizarea puterii lor, a mai spus Adina Vlad.
In viziunea acesteia, un top al marcilor fascinante poate inspira in mai mare masura la actiune, comparativ cu un top al marcilor puternice.
Reprezentanta aceleiasi companii a mai afirmat ca brandurile mari, puternice, de succes, devin deseori intepenite in propriile reguli si nu mai aduc nimic senzational, care sa stimuleze creativitatea, desi consumatorii le cumpara in continuare.
Potrivit studiului Unlock Market, un brand fascinant se defineste prin creativitate, originalitate si provocarea pe care o lanseaza. Pe de alta parte, fata de un brand puternic, el este mai putin organizat, precis, lider, implicat, practic, consecvent, vizibil si riguros.
De asemenea, aceeasi cercetare mai arata ca marea majoritate a marcilor internationale aflate in acest top, a influentat sau chiar a schimbat istoria categoriei lor.
Astfel, primele zece pozitii ale Topului celor mai fascinante branduri pentru romani sunt ocupate de:
1. Ferrari
A ajuns pe primul loc al studiului realizat de Unlock Market pentru ca in viziunea romanilor, este cea mai stralucitoare marca de masini si un simbol al vitezei. Adina Vlad sustine ca fascinatia marcii vine din modul in care orice model „transporta” intr-o luma aparte a sofatului.
2. Discovery
Pentru romani, reprezinta un reper pentru sursa de cunoastere de incredere, consumat destul de mult si de oamenii din patura medie.
3. ProTv
Brandul de media este fascinant pentru romani pentru ca este unul dinamic, cu multe formate noi.
4. Facebook
Reteaua sociala a schimbat fata Internetului, prin modificarea regulilor de interactiune umana, iar in Romania a reusit sa atraga peste 5 milioane de utilizatori unici.
5. Porsche
Fascinatia pentru care Porche a ajuns in top este data de faptul ca a dat definitia a ceea ce inseamna „masina sport de lux”.
6.Heineken
Desi este un brand de masa in Olanda, a ajuns in topul celor mai fascinante branduri pentru romani prin inovatie si modul in care ne raportam la berea, ca produs.
7.Stella Artois
Este preferat de romani la capitolul fascinatie, pentru ca spune povesti din trecut, care emotioneaza in prezent.
8.Swatch
Fascinatia provine din faptul ca este un reper de calitate in categoria sa, este de parere Adina Vlad. Swatch creeaza ceasuri „cool” care imbina spiritul elvetian al ceasurilor, cu inovatia.
9. Murfatlar
Realizatorii topului sustin ca Murfatlar a intrat in acest clasament pentru ca a demonstrat ca poti inova si poti fi flexibil chiar daca ai multi ani de traditie, in spate.
10.Harley-Davidson
Harley-Davidson a fost catalogat drept un brand fascinant de catre romani pentru ca reprezinta un simbol al vitezei, al masculinitatii, inspirand dorinta de libertate si calatorie.
Acelasi top cuprinde 50 de branduri, pe ultimele locuri clasandu-se Orange (locul 48), Borsec (locul 49) si Durex (locul 50).Studiul a fost realizat in doua etape, prima pe un esantion de 600 de repondenti din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani, iar in a doua etapa au fost intervievati 558 de repondenti.