- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Top cele mai puternice 40 de branduri din Romania

17 May, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Coca-Cola, Milka si Jacobs Kronung detin primele pozitii in topul celor mai puternice 40 de branduri din Romania, potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiul derulat de B&P Brandivia si GfK Romania.
Top cele mai puternice 40 de branduri din Romania

Pozitiile a patra si a cincea sunt ocupate de Orange, respectiv Ariel, potrivit studiului mentionat.

Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind marci de rasfat – cafea si ciocolata. Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala – Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10.
[img=693]Top cele mai puternice 40 de branduri din Romania (Sursa: B&P Brandivia si GfK Romania)[/img]
Marcile din domeniile auto sau financiar reusesc sa se plaseze doar in partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) si BCR brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar (locul 24).

Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis – rezervat, pionier – sustinator, functional – emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii.

Coca-Cola reuseste sa castige o pozitie mai puternica decat Milka si Jacobs Kronung in principal datorita notorietatii mai puternice a logo-ului, a evenimentelor sau povestilor in care marca este implicata: 28% dintre respondenti isi amintesc evenimente legate de marca, iar 22% pot vorbi despre situatii personale in care marca a jucat un rol important.

Pe de alta parte, Jacobs Kronung se remarca prin mai multi consumatori implicati in mod activ in a retine membri in comunitatea marcii – 25% dintre cei chestionati ar incerca sa ii descurajeze pe cei care ar vrea sa renunte la Jacobs Kronung.

Singurul brand 100% romanesc prezent in top 10 este Poiana care ocupa locul 6, remarcandu-se fata de Milka printr-un atasament si o identificare cu comunitatea consumatorilor usor mai scazute, avand mai putini admiratori decat Milka si o notorietate mai scazuta a sloganului si a logo-ului.

Acelasi studiu a fost realizat in prima parte a anului si in Ungaria de catre B&P Braun & Partners Ungaria si GfK Ungaria si a evaluat cele mai puternice branduri din tara vecina.

Lista celor mai puternice branduri din Romania este obtinuta in urma unui studiu reprezentativ pentru populatia 18-49 din mediul urban.

Marcile evaluate au fost selectate in functie de cheltuielile media in 2009. Lista primelor 25 de branduri astfel selectate pe mai multe sectoare (FMCG, auto, telecom si financiar) a fost completata cu alte 15 marci importante din Romania pentru a echilibra portofoliul de branduri al fiecarui domeniu.

Urmărește Daily Business pe Google News