Astfel, intre 19 februarie si 18 martie 2012, cele mai citate media au fost postul de televiziune Antena 3 (50 mentiuni) si Evenimentul Zilei (46).
Urmatoarele locuri din punct de vedere al celor mai influente media sunt ocupate de realitatea. net (41), care se afla la egalitate cu Adevarul, si Pro TV (33).
Comparativ, in perioada 19 ianuarie – 18 februarie 2012, cele mai citate media au fost Realitatea TV (48), Evenimentul Zilei (42), realitatea.net (38), hotnews.ro (33) si Kanal D (27).
[img=2776]Mass media[/img] Postul Antena 3 este primul in topul general al celor mai citate media din Romania, dar si in topul celor mai citate posturi TV in februarie – martie. Realitatea TV a ocupat aceste pozitii in perioada anterioara.
Evenimentul Zilei este lider in topul celor mai citate publicatii print, precum a fost si in luna monitorizata anterior de catre mediaTrust, respectiv 19 ianuarie – 18 februarie.
In ceea ce priveste posturile radio, media a citat cu precadere informatii transmise de Romania Actualitati (5 mentiuni) si Realitatea FM (3 mentiuni).
Printre cele mai citate portaluri online se numara realitatea.net (41), urmata de hotnews.ro (23) si, la egalitate, cu cate 8 mentiuni, wall-street.ro, money.ro si rtv. Ziarul Financiar (20 mentiuni) este cel mai citat la categoria publicatii de business.
Postul TV Money Channel este cel mai citat la aceasta categorie, intre posturile TV de profil, cu 15 mentiuni.
Citarile media facute de alte media s-au datorat in mare parte unor subiecte precum politica interna, celebritati si economie.
Studiul „Cele mai citate media din Romania” ofera informatii cu privire la numarul citarilor unor media in media (print), fara a include si agentiile de presa. Cercetarea se realizeaza din ianuarie 2012.
Analiza include toate materialele din presa tiparita care au citat diferite media, respectiv publicatii print, online, radio-uri si TV.
Analiza include 14 publicatii tiparite (Adevarul, Biz, Business Magazin, Cancan, Capital, Click, Curierul National, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul National, Libertatea, Money Express, Romania libera, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Money Channel, N24 Plus, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, Romania TV, TVR 1, TVR 2, TVR Info), radio-uri (Bucuresti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio Romania Actualitati) si site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneyexpress.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro).
MediaTrust Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia.
Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, farma, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.