Ferrari se mentine in 2012 pe prima pozitie in topul celor mai fascinante 50 de branduri pentru romani.
Ferrari, Jack Daniel’s, Axe, Durex, Stella Artois, Heineken, Harley-Davidson, Rom, Porsche si Zara sunt marcile care conduc cea de-a doua editie a clasamentului, realizat de compania de cercetare de piata Unlock Market Research pentru revista Biz.
In top 10 intra si unul din brandurile cu cea mai mare ascensiune in 2012 – Rom, care este, de altfel, si singurul brand romanesc care intra in primele zece marci fascinante.
Aceasta crestere in top poate fi rezultatul campaniilor de comunicare “Rom American” si “Romanii sunt destepti”. Nu poate fi ignorata aura de invingator a brandului rezultata din premiile obtinute la Cannes, in premiera pentru o campanie din Romania, spun realizatorii studiului.
Topul de fascinatie nu are legatura cu puterea marcii in piata, din acest motiv in top nu se regasesc intotdeauna cele mai bine vandute sau mai influente brand-uri.
In 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atat definirea fascinatiei in perceptia consumatorilor, cat si masurarea indexului de fascinatie pentru o serie de branduri cunoscute. In 2012, Unlock a reluat cercetarea, de aceasta data vizand doar masurarea indexului de fascinatie, construit pe baza informatiilor colectate in cadrul studiului initial.
Editia din 2012 a fost realizata pe un esantion urban, de 600 de respondenti, prin metoda intervievarii telefonice. Respondentii au evaluat brandurile din cate 4 categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o serie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie.
In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost compilate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012.
In cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de marci, in functie de fascinatie si notorietate: branduri cu notorietate mica si putin fascinante, branduri cu notorietate mare dar putin fascinante, branduri cu notorietate mica dar foarte fascinante si, in sfarsit, branduri cu notorietate mare si foarte fascinante.
Vezi aici topul complet.