- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Tot ce ar trebui sa stii despre PR. Raspunsuri directe la peste 500 de intrebari.

08 May, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Autor: Claude Anthony Davis
Tot ce ar trebui sa stii despre PR. Raspunsuri directe la peste 500 de intrebari.

Editura Publica
Colectia International Bestseller

Pret 39 lei

Titlu original: Everything you should know about public relations

Cartea intr-un minut
Ani de studii in relatii publice sunt echivalentul citirii acestei carti. Bazele PR-ului, teoria, cum se face meseria la locul de munca sunt prezentate direct la obiect, de renumitul guru al PR-ului, Anthony Davis.

Cronica DailyBusiness

Intrebarile de actualitate ale PR-ului primesc raspunsuri fara ocolisuri. Am selectat doar 5 dintre cele 500 de intrebari, pentru ca ele dau raspunsuri rapide unor probleme curente ale PR-ului de azi.

De ce nu intra companiile in discutiile de pe Internet? Pentru ca se tem de certuri aprinse, discutii documentate, prejudecati, se tem din cauza ca nu au spus tot adevarul.

Ar trebui sa se ocupe de PR persoane care cunosc pe de rost un anumit sector? Da, pentru ca ei vin cu intelegerea, cunostintele si contactele necesare.

Cum ar trebui sa-i raspunda un om de PR unui jurnalist care il cauta cu vesti proaste? In primul rand, nu trebuie sa raspunda imediat, ar trebui sa ceara un timp determinat de gandire in care sa analizeze toate posibilitatile de raspuns si sa revina ori catre acel jurnalist ori cu o conferinta in care sa expuna cu claritate situatia, fara a ascunde adevarul.

Prin ce difera PR-ul de propaganda? Propaganda tinde sa elimine toata opozitia si se bazeaza pe elemente de lauda de sine. Diferenta fundamentala este una de grad. Propaganda este dogmatica si neinteresata de dezbatere, PR-ul este de acord cu discutia. In societatile bogate, in comunicare exista foarte multa prudenta fata de orice ar putea sugera propaganda.

Cum procedeaza un om de PR in cazul unei crize? In primul rand trebuie sa aiba idee de riscurile pe care si le asuma, ce implica in comunicare, cu cine ar comunica si ce i-ar spune, sa dezvolte un plan care sa ia in calcul toate posibilitatile realiste, trebuie sa organizeze repetitii ale actiunilor planificate.

Cartea pleaca de la una dintre cele mai bune definitii ale PR-ului, „managementul comunicarii dintre organizatie si publicurile acesteia”, de la obiectivele PR-ului legate de 4 categorii largi (recunoastere si statut, bunavointa si intelegere, reputatie, performanta organizationala) si ajunge la expunerea cazurilor practice.

Imaginea si identitatea sunt concepte centrale in PR. In timp ce publicurile concep o imagine, managerii cunosc identitatea companiei lor, adica modurile in care organizatia se autoidentifica pentru a-si crea imaginea dorita.

Imaginea unei companii este o perceptie asupra acesteia, produselor si serviciilor acesteia. Imaginea curenta este cea care conteaza cel mai mult pentru organizatie, dar mai exista si imaginea dorita, cum doreste compania sa fie vazuta. Aceasta este similara imaginii de sine a individului, imagine impartita in trei componente: realitatea, idealul si asteptarea sau aspiratia.

Oamenii de PR lucreaza pentru a castiga bunavointa publicurilor. Aceasta consolideaza noi relatii si construieste valorile de brand.

Sunt 4 tipuri de strategii de PR: „creativa, pentru a dezvolta o imagine si o reputatie, expansiva, pentru a creste avantajul competitiv si performanta, adaptiva, pentru a imbratisa schimbarea si a extrage valoarea si defensiva, pentru a contra inexactitatile si ostilitatea”, spune Claude Anthony Davis.

PR-ul comunica in primul rand cu presa, dar cuprinde si sponsorizarile sau alte medii proprii „create”. In general, oamenii de PR isi petrec in jur de 40% din timp pe relatiile cu media, si probabil trei sferturi dintre acestea implica media tiparita. De obicei, o treime din bugete sunt alocate relatiilor cu media.

Oamenii din PR acorda o mai mare importanta modului in care se imbraca si isi cosmetizeaza aspectul exterior. Conform studiilor, numai 7% din efectul pe care il are vorbitorul asupra auditoriului este dat de cuvinte. 55% din impactul vorbitorului se datoreaza aparentei vizuale, in timp ce 38% din impact vine din voce. Este o dovada ca aparentele conteaza in mare masura.

Exista o vorba: „PR-ul n-a vandut niciodata un produs prost”. Dar fara PR un produs bun poate avea de suferit, asa ca PR-ul trebuie sa fie planificat in amanunt.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Disneyland, considerat cel mai fericit loc de pe Pământ. Cât costă o zi de acces, la cel din Paris, în 2024
Disneyland, considerat cel mai fericit loc de pe Pământ. Cât costă o zi de acces, la cel din Paris, ...
România, expusă riscului de tsunami! Avertisment alarmant din partea experților
România, expusă riscului de tsunami! Avertisment alarmant din partea experților
Criză energetică iminentă. Prețurile la energie explodează din nou, pe fondul avariilor și importurilor de urgență din Ungaria și Bulgaria
Criză energetică iminentă. Prețurile la energie explodează din nou, pe fondul avariilor și importurilor ...
România intră în Programul Visa Waiver. Călătorii în SUA fără viză!
România intră în Programul Visa Waiver. Călătorii în SUA fără viză!
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări majore. Ce trebuie să știe toți cei afectați
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări ...
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este real și dacă produsele vândute sunt autentice. Recomandările ANCOM
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este ...
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări în noiembrie 2025
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări ...
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări cu instituţiile statului
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări ...
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le sunt deschise ambalajele
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le ...
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii