Publicis ofera 13,5 dolari (10,21 euro) pe fiecare actiune Digitas, adica cu 23,5% mai mult decat valoarea inregistrata saptamana trecuta.
Tranzactia va fi cea mai mare achizitie din ultimii ani din aceasta industrie, dupa cumpararea grupului publicitar Grey Global de catre grupul WPP in 2005 cu 1,75 de miliarde de dolari (1,32 miliarde de euro).
Maurice Levy, directorul executiv al Publicis, isi facuse in timpul anului cunoscuta intentia de a realiza o achizitie strategica pe piata de publicitate, iar Digitas era considerata de analistii pietei ca fiind o tinta posibila pentru grupul francez datorita pozitiei importante a acesteia pe piata de online si pe alte medii digitale.
Decizia de a achizitiona Digitas se explica prin dorinta Publicis de a se consolida pe piata online, conform oficialilor.
„In prezent se observa un transfer mare al investitiilor dinspre media traditoinala catre Internet”, spune Maurice Levy, citat de The New York Times, referindu-se si la estimarile facute saptamana trecuta de ZenithOpthimedia, agentie din cadrul Publicis.
Studiul publicat de ZenithOptimedia previziona ca investitiile globale in publicitatea pe Internet vor creste cu 28,2% anul viitor, in timp ce cheltuielile globale cu publicitatea in alte medii vor creste cu doar 3,9%.
Compania Digitas a lucrat pana acum cu Yahoo, Google, AOL si alte retele mari care ofera publicitate pe Internet, pentru a dezvolta un sistem de masurare a impactului reclamelor online, spune David W. Kenny, presedintele Digitas.
El considera ca sistemul acesta dezvoltat de Digitas va putea fi extins la nivel global cu ajutorul implicarii Publicis.
Fuziunea celor doua companii este, dupa parerea lui Leland Westerfield, analist media la BMO Capital Marketis, o dovada a nevoii mediilor traditionale de a se adapta noilor forme de marketing, din ce in ce mai complexe si evoluand spre forme digitale.
„Factorul ce a determinat o astfel de tranzactie este gradul tot mai mare de sofisticare a marketingului de pe web si a provocarilor ce raman a fi infruntate de catre agentiile de media trraditionale”, spune analistul.
Digitas este formata din trei agentii: Digitas, Modem Media si Medical Broadcasting. Acesta din urma este o agentie full-service care lucreaza pentru clienti din mediul farmaceutic si medical. Digitas a achizitionat Medical Broadcasting anul acesta cu 30,4 milioane de dolari (23,01 milioane de euro).
Modem Media ofera servici de marketing direct, fiind in acelasi timp si o mare agentie de Internet. Pana sa fie achizitionata de Digitas in 2004, Modem Media facuse parte din Grupul Interpublic.
Clientii Digitas si Modem Media au atras investitii ale advertiserilor de 244 de milioane de dolari (184,71 milioane de euro) anul trecut, conform analistilor. Doar trei agentii au atras cheltuieli mai mari: Euro RSCG 4D, parte din compania Havas, Grey Digital Marketing si OglivyInteractive – ambele din cadrul grupului WPP.
Odata cu fuziunea Publicis si Digitas, cea mai mare agentie independenta de publicitate digitala din lume va ramane AQuantative, proprietarul Avenue A Razorfish.
In Romania, grupul Publicis este prezent prin agentia de marketing Publicis Dialog, prin agentia de relatii publice Publicis Events, prin Publicis Healthcare, agentie de publicitate specializata in promovarea produselor medicale si farmaceutice, precum si prin agentiile Zenith Media, Optimedia, si Starcom.