Acordul vine la aproape un an după ce autorităţile olandeze pentru concurenţă au blocat planurile RTL de a achiziţiona rivalul Talpa, susținând că noul grup ar fi prea dominant pe piaţa olandeză.
Noua tranzacție a grupului media include formarea unui parteneriat strategic între cele două companii: RTL și DPG Media, transmite Reuters.
„Fuziunea dintre RTL Nederland şi DPG este cu siguranţă a doua cea mai bună opţiune”, a declarat Thomas Rabe, directorul general al RTL Group, pentru Reuters.
Potrivit acestuia, pentru a putea concura cu platforme internaţionale de streaming precum Netflix şi Disney, companiile de media trebuie să devină mai mari.
„Dacă nu putem face noi înşine această extindere prin consolidare, atunci suntem pregătiţi să mergem pe alte căi, ca de exemplu această tranzacție”, a completat Thomas Rabe.
Sub rezerva aprobărilor autorităţilor de reglementare, tranzacţia în totalitate în numerar este aşteptată să fie finalizată la jumătatea anului 2024, iar câştigul de capital va fi în mare parte scutit de impozit şi se va ridica la aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit RTL Group.
RTL Nederland a înregistrat un profit operaţional (EBITA) de aproximativ 69 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2023. Compania are aproximativ 800 de angajaţi, raportând vânzări de aproximativ 288 de milioane de euro.
De cealaltă parte, DPG Media controlează mai multe ziare olandeze naţionale şi regionale şi deţine, totodată, cea mai bine vândută revistă de benzi desenate, Donald Duck, precum şi o serie de reviste populare destinate femeilor.
Citeşte şi: Un constructor auto dă afară 900 de oameni. Tocmai le mărise salariile!