Unilever s-a situat pe pozitia a treia in topul celor mai mari advertiseri romani din 2007, cu cheltuieli publicitare brute de 257,2 milioane euro, conform datelor AlfaCont.
„Bugetul de marketing pe care-l vom cheltui in 2009 va fi determinat de performanta pe care compania o va inregistra in decursul anului urmator, insa televiziunea va continua sa fie pentru noi principalul canal de comunicare, detinand cea mai mare pondere in bugetul media”, au declarat oficialii Unilever, fara sa precizeze daca au in plan o eventuala reducere a bugetului alocat advertisingului, in contextul crizei financiare care afecteaza Romania.
Potrivit acestora, procentul pe care compania il aloca fiecarui canal de comunicare in bugetul de media evolueaza, de la un an la altul, in functie de schimbarile in obiceiurile de consum de media ale consumatorilor, si de cresterea sau scaderea audientei diferitelor canale media. Pe de alta parte – au adaugat reprezentantii companiei, multe dintre marcile Unilever se adreseaza unor grupuri de consumatori pentru care canalele de comunicare traditionale – TV, outdoor, presa scrisa – sunt inca principalele surse de informare si de divertisment, iar bugetul alocat ATL va continua sa aiba cea mai mare pondere in cheltuielile fixate pentru 2009.
2009: lansari, relansari, si investitii in branduri consolidate
Business-ul Unilever in zona Europei Centrale si de Sud a inregistrat in ultimii patru ani ritmuri ridicate de crestere, iar Romania a avut o contributie importanta la acestea, sustin reprezentantii gigantului din zona FMCG.
„Ne propunem sa ne continuam cresterea in 2009, asa ca vom continua sa investim pentru a ne dezvolta business-ul atat in intreaga zona a Balcanilor, cat si in Romania”, au spus oficialii Unilever. „Vom mentine ritmul de inovatie, lansand noi variante de produse, relansand produse cu beneficii suplimentare sau produse care reprezinta o inovatie pentru piata din Romania. De asemenea, vom continua sa investim in sustinerea puternica a marcilor noastre”, au adaugat acestia.
Unilever South Central Europe este compania regionala care coordoneaza din Bucuresti operatiunile Unilever in Romania si in tarile din zona: Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo.