SRTv vrea mai mult spatiu publicitar pentru a-si mari veniturile, deoarece sursele de finantare, din prezent, ale televiziunii sunt insuficiente, dupa cum declara oficialii SRTv, relateaza NewsIn.
Totodata, SRTv solicita inclusiv introducerea spatiilor publicitare in pauzele unor competitii sportive sau intre partile programelor alcatuite din etape autonome, nu numai intre programe ca in prezent.
Scrisoarea vine la doar cateva saptamani dupa ce SRTv a solicitat Parlamentului acordarea unui sprijin financiar suplimentar.
In scrisoarea adresata astazi (n.r – 27 februarie) Camerei, oficialii SRTv sustin ca televiziunea de stat a fost discriminata, in comparatie cu posturile private, si ca aceasta discriminare trebuie sa inceteze.
Potrivit oficialilor TVR, unul din motivele pentru care televiziunea nu mai face fata cheltuielilor este faptul ca abonamentul nu a crescut in ultimii 5 ani si nici nu a fost actualizat cu indicele de inflatie.
Biroul Permanent al Camerei a trimis scrisoarea SRTv la comisia de cultura, spre analiza.
Potrivit rapoartelor oficiale care contorizeaza veniturile si cheltuielile estimate de cele doua institutii publice, SRTv-ul va iesi pe profit in 2008, cu 2,03 milioane euro.
Veniturile totale pe care televiziunea publica le estimeaza pentru anul in curs se ridica la 142,56 milioane euro, din care 29,17 milioane euro din publicitate.
Societatea Romana de Televiziune (SRTv) este serviciul public de televiziune din Romania si are in componenta posturile TVR 1, TVR 2, TVR Cultural, TVR International si studiourile teritoriale TVR Timisoara, TVR Cluj, TVR Iasi si TVR Craiova. Anul acesta va incepe sa emita si TVR Targu Mures iar anul viitor TVR Constanta.