Spoturile modificate au fost transmise catre posturile TV in seara zilei de marti, 2 martie, se mentioneaza intr-un comunicat al Unilever, producatorul margarinei Rama.
„Conform media-planului, spoturile modificate vor rula in weekend”, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Unilver.
Ei au spus ca mentionarea portiei recomandate de margarina nu reprezinta o cerinta legala in niciunul din statele membre ale Uniunii Europene, deci nici in Romania.
„Faptul ca Unilever a decis sa includa aceasta informatie in cadrul spoturilor Rama reprezinta un gest de consideratie fata de consumator, in primul rand si nu o intrare in legalitate”, au precizat reprezentantii Unilever.
Conform acestora, la nivel european nu exista niciun fel de reglementare care stabileste consumul maxim zilnic de margarina.
„Portia zilnica recomandata de 20 g de margarina pe zi reprezinta o recomandare de consum si nicidecum o cerinta legala. In Olanda, in octombrie 2007, Centrul Olandez de Nutritie a crescut recomandarea de consum pentru margarina de la 20g/zi la 30 – 35g/zi”, au spus reprezentantii Unilever.
Ei au precizat ca margarinele tartinabile produse de Unilever prezinta in mod clar, pe eticheta, in cadrul etichetarii nutritionale, portia zilnica recomandata.
„In cadrul sedintei CNA din data de 25 februarie 2010 Unilever a informat membrii consiliului cu privire la disponibilitatea de a mentiona in cadrul spoturilor mai sus-mentionate portia zilnica recomandata de margarina”, au adaugat reprezentantii Unilever.
In plus, „singura autoritate nationala cu prerogative in domeniul mentiunilor de sanatate, Ministerul Sanatatii, a informat CNA cu privire la faptul ca spoturile Unilever respecta legislatia europeana”, au conchis reprezentantii producatorului margarinei Rama.