Cercetarea comportamentului consumatorului prin intermediul internetului a crescut in ultimii cinci ani cu 80%. Prin utilizarea acestei metode, reprezentantii companiei estimeaza ca valoarea bugetului anual alocat pentru cercetarea la nivel global se va reduce cu 10-20%. In prezent, bugetul Unilever pentru cercetare este de 272,2 milioane lire sterline (401,8 milioane euro).
Chet Henderson, vice-presedintele grupului de cercetare Unilever Insight, precizeaza ca pentru organizarea sondajelor online la nivel national este nevoie ca peste 50% din populatie sa aiba acces la internet. Marea Britanie a atins acest nivel in 2003.
Pe langa reducerea bugetelor de cercetare, sondajul online mai ofera si alte avantaje. Conform datelor interne ale companiei, in unele tari, in urma utilizarii acestei metode, s-au obtinut raspunsuri mult mai sincere decat cele culese prin intermediul metodelor traditionale.
Henderson nu omite sa mentioneze si aspectele mai putin bune ale acestui tip de cercetare, precizand ca unul dintre dezavantaje este acela al lipsei de comunicare directa cu oamenii. Acest aspect afecteaza cantitatea informatiilor oferite, pentru ca oamenii vorbesc mai mult decat dactilografiaza, dar si complexitatea lor, pentru ca nu mai pot fi observate reactiile non-verbale care insostesc, de obicei, raspunsurile consumatorilor.
Pe termen lung, Unilever intentioneaza sa dezvolte o strategie mai accesibila pentru cercetare. Studiile de cercetare a comportamentului consumatorului vor include si intrebari legate de stilul de viata si comportament in general.
Compania anglo-olandeza Unilever activeaza in 18 segmente ale pietei bunurilor de larg consum, printre branduri numarandu-se Knorr Delikat, Delma si Rama, Dove, Dero si Omo. In 2006, profitul net al companiei a fost de cinci miliarde de euro, ceea ce a reprezentat o crestere cu 26% fata de 2005.