- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Vand pufuleti. Cum ma promovez eficient cu 100.000 euro? – Vezi ce scenarii media propun specialistii

13 Apr, 00:01 • andra.gheorghe
Se da un scenariu ipotetic: companie locala, cu venituri de pana in 3 mil. euro, activa pe piata produselor alimentare, pregateste lansarea unui nou brand de pufuleti. Bugetul de media de care dispune pentru promovare: 100.000 euro. Afla din articol ce strategii de media recomanda specialistii chestionati de DailyBusiness.ro.
Vand pufuleti. Cum ma promovez eficient cu 100.000 euro? - Vezi ce scenarii media propun specialistii

Mini-brief-ul trimis specialistilor in media a restrans targetul si categoria decidentilor de cumparare la un public tinta format din copii si adolescenti. Ce a iesit?

„Dat fiind faptul ca avem de a face cu o campanie de lansare, vom avea nevoie sa construim, puternic, awareness. Insa, partea de media trebuie ajutata de partea creativa, in sensul in care brandul trebuie sa furnizeze un personaj memorabil, amuzant si atragator pentru copiii care sa fie retinut cu usurinta”, sustine Nicoleta Padure, specialist media, pana de curand managing director al agentiei de media Media Direction.

Strategia cea mai eficienta pentru clientul imaginat de DailyBusiness.ro, este, potrivit Nicoletei Padure, folosirea mai multor canale, care sa se completeze reciproc.

Canalele care ar trebui sa dispuna de cea mai mare parte a bugetului sunt TV-ul si Internetul. TV-ul pentru ca este mediul cel mai ieftin prin care se construieste awareness, iar online-ul deoarece poate targeta in mod eficient copiii si adolescentii, este un mediu interactiv, diferit de o macheta clasica. In plus, Internetul este preferatul copiilor si adolescentilor, deschisi la noi experiente, explica specialista.

Din oferta de televiziuni de pe piata, in cazul targetului urmarit, se disting 2 tipuri: de muzica si statii de copii (desene animate). Dar exista si aici o exceptie.

„Avand in vedere ca statiile TV de copii au o anumita politica vizavi de promovarea produselor categorisite drept ‘alimente nesanatoase’, aceste nu vor intra intr-un mediaplan al campaniei noastre, rezumandu-ne la cele de muzica”, explica Padure.

Cati bani se vor aloca TV-ului? 33% din bugetul total de 100.000 euro, urmat, indeaproape, de online, mediu care va primi 28% din bugetul de promovare.

Cum va arata promovarea pe online? „Site-uri cu tematica educativa, de divertisment, dar si retele sociale, completate de aplicatii prin care sa putem interactiona cu targetul: jocuri, teste, concursuri”, explica Padure.

Campania de pe TV si online, planificata pe o perioada recomandata de 3 luni, va fi completata de print – reviste pentru copii si adolescenti, care vor dispune de 17% din bugetul total, si cinema, „cu focus pe filmele de adolescenti si copii, 3D, desene animate”, potrivit Nicoletei Padure, care recomanda plasarea a 22% din bugetul de media pe cinema.

Cristian Mucichescu, managing directorul agentiei de media OMD, parte a Omnicom Group Romania, a furnizat doua variante posibile de media plan.

Prima varianta cuprinde un mix de TV, radio si OOH (out of home advertising), care ar trebui sa ruleze in doua etape: 2 luni cu 2 luni, cu o pauza de maxim 3 luni intre ele.

Cristian Mucichescu este membru Key People.

Potrivit specialistului de la OMD, componenta de OOH ar trebui sa se desfasoare doar in Capitala, in zone dens populate de tineri: „city light-uri in statii de autobuze si la intrari in metrou, plus o componenta de indoor in universitati”, specifica Mucichesu.

Cum se impart cei 100.000 euro? TV-ul primeste 60%, in timp ce radioul si OOH-ul cate 20% fiecare.

Al doilea media plan recomandat de Mucichescu include TV, radio si Internet. Campania ar trebui sa fie activa tot 4 luni: pe TV si radio, cate doua luni cu doua luni, cu o pauza de luni intre ele, iar pe Internet 4 luni fara incetare.

TV-ul primeste, in cazul de fata, 50% din buget, radioul 20%, iar Internetul 30% din totalul de 100.000 euro.

Raportat la lumea reala de business, principalii jucatori de pe piata locala de produse alimentare care au in portofoliu branduri de pufuleti sunt Phoenix Y, Star Foods, Standard&Snaks sau Best Foods.

Phoenix Y, detinatorul brandului Gusto, este cel mai mare producator de pufuleti din Romania. Compania a obtinut anul trecut venituri de circa 20 mil. euro doar din vanzarea de pufuleti Gusto, brand care a dispus de un buget de promovare net de cateva sute de mii euro.

Va invitam sa completati ideile celor doi specialisti cu alte propuneri sau comentarii

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce în ce mai mult
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce ...
Actorii Zendaya și Tom Holland s-au logodit. Cei doi s-au cunoscut în 2017, în timpul filmărilor pentru „Spiderman: Homecoming”
Actorii Zendaya și Tom Holland s-au logodit. Cei doi s-au cunoscut în 2017, în timpul filmărilor ...
Județul cu cel mai mare număr de șomeri din România! Situația alarmantă care pune pe jar autoritățile
Județul cu cel mai mare număr de șomeri din România! Situația alarmantă care pune pe jar autoritățile
Ce mașini și-au cumpărat românii în 2024. Peste 150.000 de autoturisme noi și aproape 330.000 second-hand
Ce mașini și-au cumpărat românii în 2024. Peste 150.000 de autoturisme noi și aproape 330.000 second-hand
Decizia care schimbă tot! Elevii din România, interdicție totală. Ministerul Sănătății elimină alimentele dăunătoare din școli!
Decizia care schimbă tot! Elevii din România, interdicție totală. Ministerul Sănătății elimină ...
Nuntă în 2025. Suma minimă pentru cununia religioasă a crescut surprinzător
Nuntă în 2025. Suma minimă pentru cununia religioasă a crescut surprinzător
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, despre rezervele de gaze naturale: „România are suficiente stocuri pentru a trece iarna”
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, despre rezervele de gaze naturale: „România are suficiente ...
Zi crucială pentru viitorul României! Guvernul decide azi: Când vom merge la urne pentru primul tur al prezidențialelor?
Zi crucială pentru viitorul României! Guvernul decide azi: Când vom merge la urne pentru primul tur ...
Au fost instalate primele camere mobile pe drumurile din România. Șoferii care nu respectă regulile vor primi amenzile direct acasă
Au fost instalate primele camere mobile pe drumurile din România. Șoferii care nu respectă regulile ...
Ministrul Finanțelor anunță concedieri masive la stat: ”Bugetarii își pot găsi cu siguranță loc de muncă în privat’
Ministrul Finanțelor anunță concedieri masive la stat: ”Bugetarii își pot găsi cu siguranță ...
Putin șochează România! Decizia care va afecta direct țara noastră, anunțul oficial venit de la Kremlin
Putin șochează România! Decizia care va afecta direct țara noastră, anunțul oficial venit de la ...
Nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Când încep lucrările și când va fi gata
Nou pod peste Dunăre între România și Bulgaria. Când încep lucrările și când va fi gata
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: 630 km în 35 de ani
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: ...
Un nepalez a dezvăluit ce salariu câștigă în România, în 2025. Nu plătește cazare și mâncare, așa că trimite aproape toți banii acasă
Un nepalez a dezvăluit ce salariu câștigă în România, în 2025. Nu plătește cazare și mâncare, ...
Top 10 al celor mai așteptate lansări de telefoane din 2025. Ce preț și ce caracteristici vor avea
Top 10 al celor mai așteptate lansări de telefoane din 2025. Ce preț și ce caracteristici vor avea
Ajutor de deces 2025. Creștere a sumei pentru înmormântare în România! Cât vei primi
Ajutor de deces 2025. Creștere a sumei pentru înmormântare în România! Cât vei primi
O americancă s-a hotârât să viziteze România după ce a văzut filmul „Nosferatu”. Scena filmată la Castelul Corvinilor a convins-o să-și cumpere bilet de avion: „Mica mea excursie înfricoșătoare a fost rezervată”
O americancă s-a hotârât să viziteze România după ce a văzut filmul „Nosferatu”. Scena filmată ...