- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Vand pufuleti. Cum ma promovez eficient cu 100.000 euro? – Vezi ce scenarii media propun specialistii

13 Apr, 00:01 • andra.gheorghe
Se da un scenariu ipotetic: companie locala, cu venituri de pana in 3 mil. euro, activa pe piata produselor alimentare, pregateste lansarea unui nou brand de pufuleti. Bugetul de media de care dispune pentru promovare: 100.000 euro. Afla din articol ce strategii de media recomanda specialistii chestionati de DailyBusiness.ro.
Vand pufuleti. Cum ma promovez eficient cu 100.000 euro? - Vezi ce scenarii media propun specialistii

Mini-brief-ul trimis specialistilor in media a restrans targetul si categoria decidentilor de cumparare la un public tinta format din copii si adolescenti. Ce a iesit?

„Dat fiind faptul ca avem de a face cu o campanie de lansare, vom avea nevoie sa construim, puternic, awareness. Insa, partea de media trebuie ajutata de partea creativa, in sensul in care brandul trebuie sa furnizeze un personaj memorabil, amuzant si atragator pentru copiii care sa fie retinut cu usurinta”, sustine Nicoleta Padure, specialist media, pana de curand managing director al agentiei de media Media Direction.

Strategia cea mai eficienta pentru clientul imaginat de DailyBusiness.ro, este, potrivit Nicoletei Padure, folosirea mai multor canale, care sa se completeze reciproc.

Canalele care ar trebui sa dispuna de cea mai mare parte a bugetului sunt TV-ul si Internetul. TV-ul pentru ca este mediul cel mai ieftin prin care se construieste awareness, iar online-ul deoarece poate targeta in mod eficient copiii si adolescentii, este un mediu interactiv, diferit de o macheta clasica. In plus, Internetul este preferatul copiilor si adolescentilor, deschisi la noi experiente, explica specialista.

Din oferta de televiziuni de pe piata, in cazul targetului urmarit, se disting 2 tipuri: de muzica si statii de copii (desene animate). Dar exista si aici o exceptie.

„Avand in vedere ca statiile TV de copii au o anumita politica vizavi de promovarea produselor categorisite drept ‘alimente nesanatoase’, aceste nu vor intra intr-un mediaplan al campaniei noastre, rezumandu-ne la cele de muzica”, explica Padure.

Cati bani se vor aloca TV-ului? 33% din bugetul total de 100.000 euro, urmat, indeaproape, de online, mediu care va primi 28% din bugetul de promovare.

Cum va arata promovarea pe online? „Site-uri cu tematica educativa, de divertisment, dar si retele sociale, completate de aplicatii prin care sa putem interactiona cu targetul: jocuri, teste, concursuri”, explica Padure.

Campania de pe TV si online, planificata pe o perioada recomandata de 3 luni, va fi completata de print – reviste pentru copii si adolescenti, care vor dispune de 17% din bugetul total, si cinema, „cu focus pe filmele de adolescenti si copii, 3D, desene animate”, potrivit Nicoletei Padure, care recomanda plasarea a 22% din bugetul de media pe cinema.

Cristian Mucichescu, managing directorul agentiei de media OMD, parte a Omnicom Group Romania, a furnizat doua variante posibile de media plan.

Prima varianta cuprinde un mix de TV, radio si OOH (out of home advertising), care ar trebui sa ruleze in doua etape: 2 luni cu 2 luni, cu o pauza de maxim 3 luni intre ele.

Cristian Mucichescu este membru Key People.

Potrivit specialistului de la OMD, componenta de OOH ar trebui sa se desfasoare doar in Capitala, in zone dens populate de tineri: „city light-uri in statii de autobuze si la intrari in metrou, plus o componenta de indoor in universitati”, specifica Mucichesu.

Cum se impart cei 100.000 euro? TV-ul primeste 60%, in timp ce radioul si OOH-ul cate 20% fiecare.

Al doilea media plan recomandat de Mucichescu include TV, radio si Internet. Campania ar trebui sa fie activa tot 4 luni: pe TV si radio, cate doua luni cu doua luni, cu o pauza de luni intre ele, iar pe Internet 4 luni fara incetare.

TV-ul primeste, in cazul de fata, 50% din buget, radioul 20%, iar Internetul 30% din totalul de 100.000 euro.

Raportat la lumea reala de business, principalii jucatori de pe piata locala de produse alimentare care au in portofoliu branduri de pufuleti sunt Phoenix Y, Star Foods, Standard&Snaks sau Best Foods.

Phoenix Y, detinatorul brandului Gusto, este cel mai mare producator de pufuleti din Romania. Compania a obtinut anul trecut venituri de circa 20 mil. euro doar din vanzarea de pufuleti Gusto, brand care a dispus de un buget de promovare net de cateva sute de mii euro.

Va invitam sa completati ideile celor doi specialisti cu alte propuneri sau comentarii

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ce salariu primea în plic Nicolae Ceaușescu. Era cel mai mic venit al unui președinte din lume
Ce salariu primea în plic Nicolae Ceaușescu. Era cel mai mic venit al unui președinte din lume
Cum a reușit Emil Mitrache să-și cumpere o proprietate impresionantă din câștigurile din „La Bloc”
Cum a reușit Emil Mitrache să-și cumpere o proprietate impresionantă din câștigurile din „La Bloc”
Orașul cu cei mai mulți milionari. Destinația exclusivistă unde se află cei mai bogați oameni din lume și un centru financiar global de top
Orașul cu cei mai mulți milionari. Destinația exclusivistă unde se află cei mai bogați oameni din ...
Un alt oraș italian iubit de români ia măsuri radicale pentru a limita turismul în masă!
Un alt oraș italian iubit de români ia măsuri radicale pentru a limita turismul în masă!
Când se împodobește, de fapt, bradul de Crăciun. Tot mai puțini români mai țin cont de ce spune tradiția creștină
Când se împodobește, de fapt, bradul de Crăciun. Tot mai puțini români mai țin cont de ce spune ...
Substanța rară creată de om care valorează mai mult de 62 de trilioane de dolari. Un gram din ea costă fabulos de mult!
Substanța rară creată de om care valorează mai mult de 62 de trilioane de dolari. Un gram din ea ...
Marea Piramidă din Giza nu are câte laturi se credea. Iluzia optică a bulversat mulți oameni
Marea Piramidă din Giza nu are câte laturi se credea. Iluzia optică a bulversat mulți oameni
Restaurantul din Europa unde nu există niciun chelner. Mâncarea vine pe un trenuleț electric, ce se întinde pe o șină de 600 de metri
Restaurantul din Europa unde nu există niciun chelner. Mâncarea vine pe un trenuleț electric, ce se ...
Prețurile explodează, iar România riscă să devină o țară de chiriași!
Prețurile explodează, iar România riscă să devină o țară de chiriași!
Ordin UE: Devine interzis în România! Măsura se aplică în toate statele membre
Ordin UE: Devine interzis în România! Măsura se aplică în toate statele membre
Doliu imens în muzica românească. Gabriel Cotabiță s-a stins din viață
Doliu imens în muzica românească. Gabriel Cotabiță s-a stins din viață
Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025
Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025
Schengen cu jumătate de măsură? România și Bulgaria, controale la granițele terestre încă 6 luni după aderare!
Schengen cu jumătate de măsură? România și Bulgaria, controale la granițele terestre încă 6 luni ...
A crescut din nou prețul motorinei! Diferența față de benzină atinge noi recorduri!
A crescut din nou prețul motorinei! Diferența față de benzină atinge noi recorduri!
Românii cu carduri și conturi bancare sunt în vizor! Băncile, obligate să aplice noile reguli la nivel național!
Românii cu carduri și conturi bancare sunt în vizor! Băncile, obligate să aplice noile reguli la ...
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!