Bugetele pentru publicitatea online se aloca mai degraba aleatoriu de catre advertiseri, Internetul fiind considerat un fel de „Cenusareasa a publicitatii”, a adaugat el.
In general, la Internet se apeleaza dupa ce spatiul TV este epuizat si alte medii sunt considerate insuficiente de catre advertiseri, a explicat Varabiescu in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.
„Televiziunea face legea in Romania”, spune Varabiescu. Cele mai mari ponderi ale bugetelor merg catre televiziune, iar cum inca pretul este de cele mai multe ori principalul factor de decizie, cele mai mici diferente de pret ii determina pe advertiseri sa aleaga intre mai multe posturi TV.
In schimb, spune el, in online clientul nu mai este atat de atent la diferentele de costuri, pentru ca deja ponderea din buget e foarte mica.
Cine cumpara pe online?
In general, exista doua tipuri opuse de clienti: pe de o parte, „cei pentru care Internetul e un mediu exotic si care aloca bugete foarte mici pentru campanii de publicitate online, dar care in schimb au pretentii mari referitor la eficienta, mirandu-se de ce nu isi vad bannerele in permanenta pe site-uri; pe de alta parte, clientii care cunosc chiar mai bine decat noi media online, care isi targeteaza foarte bine campaniile, care exploateaza interactivitatea si posibilitatea de a atinge comunitatile de consumatori”.
Anul trecut, doar doi din cei 30 de clienti ai Media Direction nu au avut componenta de online in campanie, a mai spus Varabiescu.