- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Veniturile WPP au crescut cu 4,3% in primul trimestru al 2007

20 Apr, 11:40 • Redactia DailyBusiness
WPP Group Plc., a doua mare companie de advertising din lume, a anuntat vineri o crestere a veniturilor cu 4,3%, datorita cresterilor inregistrate pe pietele din Orientul Mijlociu, America Latina si Asia, relateaza Bloomberg.
Veniturile WPP au crescut cu 4,3% in primul trimestru al 2007

Totusi, vanzarile au scazut cu 0,7% pana la 1,37 miliarde de lire sterline (2,01 miliarde euro) in trimestrul financiar incheiat la 31 martie, din cauza devalorizarii dolarului in fata lirei sterline, au declarat oficialii companiei.

Compania cu sediul central in Londra isi propune sa plaseze o treime din afaceri in pietele emergente pentru urmatorii 5-10 ani, a declarat directorul general al WPP, Martin Sorell. Cea mai mare crestere a vanzarilor din piata asiatica urmeaza sa vina in 2008 datorita Olimpiadei din Beijing, au mai declarat oficialii companiei.

Actiunile WPP au crescut cu 12% de la inceputul anului, dand o valoare de piata de 9,57 miliarde de lire sterline (14,10 miliarde de euro) companiei care detine branduri de firme de advertising precum JWT, Young & Rubicam sau divizii specializate ale Ogilvy.

Compania ce activeaza in industria comunicarii si advertisingului a incheiat contracte in valoare neta de 516 milioane de lire sterline (760 milioane euro) in primul trimestru financiar al 2007, prin castigarea unor noi clienti sau continuarea colaborarilor trecute.

Industria advertisingului are o rata de crestere de aproape doua ori mai mare decat PIB-ul tarilor cu piete emergente si intotdeauna tine pasul cu cresterea economica, declara directorul general al companiei la sfarsitul anului trecut.

Cifra de afaceri a WPP a atins valoarea de 5,9 miliarde de lire sterline (8,69 miliarde euro) anul trecut. Profitul net al companiei a crescut cu 20% in 2006, pana la 435,8 milioane de lire sterline (642,3 milioane euro) conform raportului financiar publicat in luna februarie. Oficialii companiei prezic o crestere organica de 5,6% pentru anul in curs.

WPP a avut o capitalizare de piata in valoare de 7,6 miliarde lire sterline (11,2 miliarde euro) anul trecut si o valoare totala a contractelor in valoare de 30,1 miliarde de lire sterline (aproximativ 44 miliarde euro).

Omnicom Group Inc. este cea mai mare companie de advertising din lume din punct de vedere al veniturilor. Compania va elibera raportul financiar pentru primul trimestru pe data de 24 aprilie.