Dupa parerea lui Leslie Moonves, directorul executiv al CBS, citat de presa internationala, gasirea unei posibilitati de preluare a unui site „de genul YouTube”, care atrage noi generatii de consumatori, va fi o prioritate anul viitor.
Preluarea site-ului YouTube de catre Google cu 1,65 de miliarde de dolari (1,28 miliarde de euro) a reprezentat un „impuls de desteptare” pentru jucatorii mari de pe piata media, demonstrand posibilitatile mari de atragere a unui public in crestere.
YouTube s-a dezvoltat in numai doi ani devenind dintr-un mic proiect local un site cu mai mult de 100 de milioane de vizitatori pe zi, si aceasta doar prin publicarea filmuletelor produse de amatori, care au ajuns astfel sa rivalizeze cu clipurile video profesionale.
„Asteptam sa descoperim urmatorul proiect de genul YouTube, fiind constienti ca ar putea fi vorba despre un mic site dezvoltat din placere si amuzament de catre sase oameni din San Francisco care cauta finantari si care nici nu isi imagineaza ca ar putea ajunge sa emita emisiuni cu sigla CBS” a declarat intr-un interviu Quincy Smith, presedintele CBS Interactive.
„Tocmai cativa oameni de felul acesta, grupati intr-un mini-proiect, ar putea constitui elementul central de la baza caruia sa se construiasca o noua platforma pe care sa emitem continutul nostru. Sunt sigur ca va fi vorba de preturi uriase” a mai zis el.
Reprezentanti ale celor mai importante companii media, cum ar fi Time Warner, Walt Disney si Viviendi’s Universal Music Group, vor discuta la Summitul Media Reuters din New York de saptamana aceasta despre ce strategii sa adopte in contextul masivelor si rapidelor schimbari din piata media.
De fapt, la baza tuturor acestor planificari sta problema controlarii pietei mondiale de publicitate pe Internet care anul acesta este estimata la 30 miliarde de dolari (23,2 miliarde de euro) si la 52 miliarde de dolari (40,3 miliarde de euro) pentru 2010.
Succesul YouTube este unul controversat din cauza ca site-ul transmite multe clipuri piratate. Totusi, datorita profitului urias pe care il poate aduce un site de genul acesta, directorii marilor companii de media nu mai vad in aceasta afacere o amenintare la adresa stabilitatii financiare a companiilor pe care le conduc.
CBS, NBC Universal din cadrul General Electric, Warner Music Group si Universal Music au incheiat deja parteneriate de cumparare de spatiu publicitar pe YouTube.
Exista insa si directori care au dubii referitor la afaceri de genul YouTube: Robert Wright, directorul executiv de la NBC Universal se declara ingrijorat de piratarea clipurilor video de catre site-ul american atat de apreciat de adolescenti.
„Vom vedea in anii urmatori daca se pot dezvolta si alte modele de distributie de continut care sa aiba cu adevarat la baza valori creative”, conchide David Sanderson, managerul Bain & Co.