- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Warner a pierdut 17 mil. $ in urma scaderii vanzarilor de CD-uri cu muzica

08 Aug, 11:25 • Redactia DailyBusiness
Oficiali ai casei de inregistrari Warner Music Group au anuntat marti ca in al treilea trimestru fiscal incheiat la 30 iunie au inregistrat pierderi de 17 mil.$ (12,58 mil. euro), pe fondul cresterii cererii de muzica digitala in detrimentul vanzarilor de CD-uri, a scris Los Angeles Times.
Warner a pierdut 17 mil. $ in urma scaderii vanzarilor de CD-uri cu muzica

In perioada similara a anului trecut, compania a inregistrat pierderi de 14 mil.$.

Incasarile companiei in al treilea trimestru fiscal al lui 2007 au scazut cu 2%, pana la 804 mil. $ (595 mil. euro), actiunile companiei inregistrand marti un declin de 10% pana la o valoare de 9,89$/actiune.

„S-a dovedit a fi un trimestru dificil pentru toti jucatorii din aceasta industrie”, a spus Edgar Bronfman Jr., presedintele companiei.

Warner Music, ce are sediul in New York, a spus ca veniturile din muzica digitala au crescut cu 29% fata de aceeasi perioada a lui 2006, pana la 119 mil.$ (88,06 mil. euro).

Incasarile mondiale din muzica inregistrata pe suporturi optice si magnetice au scazut cu 4%, la o valoare de 653 mil. $. Vanzarile de muzica inregistrata in SUA au scazut cu 1%, pana la 345 mil.$ (258,75 mil. euro), in timp ce vanzarile din restul lumii au scazut cu 308 mil.$ (231 mil. euro).

Casele de discuri, obligate sa se orienteze spre activitati auxiliare

Companiile producatoare de muzica, afectate de vanzarile slabe de CD-uri, incearca sa se orienteze spre afaceri auxiliare, cum ar fi managementul trupelor, realizarea de site-uri web precum si cumpararea de alte companii cu domenii diferite.

Saptamana aceasta, casele de discuri Universal Music si Warner Music au anuntat ca vor investi in achizitionarea unor companii specializate pe managementul artistilor. „Incasarile noastre trebuie sa inceapa sa creasca, prin mai multe servicii oferite artistilor”, a spus Bronfman marti.

Warner a investit aproximativ 110 mil.$ (81,4 mil. euro) pentru a isi mari participatia la compania de management artistic Front Line Management, care are clienti precum Jimmy Buffet, Neil Diamon sau Christina Aguilera.

„In timp ce industria muzicala creste, incluzand turneele, sponsorizarile, managementul artistic, comertul, nu acelasi lucru se poate spune despre piata inregistrarilor de muzica”, a adaugat Bronfman.

Companiile de inregistrari incetinesc ritmul de promovare al tinerelor talente

Cele mai mari companii de inregistrari din lume au actionat pana in prezent asemanator cu fondurile de investitii, cautand si promovand talente necunoscute, asumandu-si riscuri in procesul de dezvoltare al artistilor.

Daca un artist va scoate pe piata un CD ce se va dovedi un hit, in cele mai multe cazuri compania ce l-a lansat va putea obtine profit de pe urma lui si a vanzarilor.

Avand in vedere ca vanzarile de CD-uri au scazut insa la nivel global cu 20% in prima jumatate a anului, pe fondul cresterii comercializarilor de muzica digitala, casele de inregistrari au inceput sa devina mai conservatoare si mai selective in ceea ce priveste tinerele talente ce ar putea fi lansate ulterior.

Pirateria ramane in continuare unul dintre factorii foarte importanti care duce la scaderea profitului caselor de discuri.

Urmărește Daily Business pe Google News