- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

WPP, cel mai puternic business de comunicare din lume in 2009. Cum merge grupul in Romania?

09 Mar, 19:26 • andra.gheorghe
WPP, holdingul de comunicare condus de Sir Martin Sorrel (foto), a avut un 2009 greu. Profitul pe grup a scazut cu 16%, insa gigantul publicitatii a reusit o performanta notabila la venituri: si-a detronat din top eternul rival, Omnicom.
WPP, cel mai puternic business de comunicare din lume in 2009. Cum merge grupul in Romania?

Business-ul lui Sorell a inregistrat anul trecut venituri de 11,4 miliarde euro, devansand cu 24% performanta Omnicom, de 8,62 miliarde euro, anunta Brand Republic.

Criza s-a simtit in WPP la nivel de profit, care s-a diminuat cu 16% fata de 2008, pana la 894 milioane euro.

Business-urile detinute de grup in Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, au generat in 2009 venituri de circa 480 milioane dolari (353 milioane euro), in crestere usoara, conform unor date interne ale grupului.

Companiile detinute 100% de WPP in Romania sunt grupul de comunicare Ogilvy, Grey, agentiile de media Mediaedge:cia, Mindshare si Mediacom.

Momentan nu exista inca un bilant oficial inaintat de reprezentantii WPP pe 2009, pentru Romania. O parte din agentiile de media, care genereaza, de altfel, ponderea cea mai mare a rulajului retelei in Romania, au estimat afaceri in crestere pentru anul trecut si obiective de urcare in topul celor mai mari agentii de media pe plan local.

Mediaedge:cia, agentia coordonata in Romania de Bogdan Prajisteanu, a anuntat o crestere de 25% a veniturilor in 2009, dupa afaceri de 29,9 milioane euro anul anterior, cu o usoara scadere a profitabilitatii, de circa 10%. Unul din obiectivele anuntate de Prajisteanu pentru 2009 a fost accederea in top 3 cele mai mari agentii de media din Romania.

Si evolutia Mindshare a fost una pozitiva anul trecut, a declarat Oana Petroff, sefa agentiei. Dupa un 2008 cu cresteri de 90% ale veniturilor, in 2009 compania a raportat o diminuare de 15%, insa cu aceeasi marja de profit. In 2008, business-ul condus de Petroff a raportat afaceri de 49,7 milioane euro.

Bogdan Prajisteanu si Oana Petroff sunt membri Key People.

Mindshare si Mediaedge:cia completeaza veniturile Ogilvy Group Romania. Cele doua au generat impreuna afaceri de 79,6 milioane euro in 2008.

Veniturile pe zona non-media ale Ogilvy, generate de Ogilvy&Mather (creatie), Ogilvy Action (servicii de brand), OgilvyOne (marketing direct, interactiv si consultanta CRM) si Ogilvy PR, au totalizat 23,5 milioane euro in 2008.