In cursa pentru pozitia de lider, grupul britanic a fost ajutat de preluarea companiei de cercetare TNS, din octombrie 2008, achizitie care a sporit veniturile anuale ale WPP cu circa 13%.
In 2009, WPP a inregistrat venituri de 12,1 miliarde de dolari de la 10,7 miliarde de dolari in 2008, potrivit sursei mentionate.
In acelasi timp, veniturile Omnicom, companie cu sediul in Statele Unite, s-au redus in 2009 cu 12% pana la 11 miliarde de dolari, comparativ cu anul precedent cand a inregistrat 13,4 miliarde de dolari.
Scaderea a fost cauzata mai ales de diminuarea bugetelor de publicitate.
Cu toate acestea, Omnicom a fost cea mai profitabila companie pe piata de profil.
Pe locul al treilea in clasamentul celor mai mari grupuri de comunicare din lume, in functie de venituri, s-a situat compania Publicis cu 6,4 miliarde de dolari, urmata de Interpublic cu 6 miliarde de dolari.
In Romania WPP detine in proportie de 100% grupurile de comunicare Ogilvy si Grey, dar si agentiile de media Mediaedge:cia, Mindshare si Mediacom.
Agentiile Mindshare si Mediaedge:cia sunt principalii generatori de venituri pentru Ogilvy Group Romania, cumuland in 2009 afaceri totale de circa 56 milioane de euro.
Omnicom Media Group Romania are in portofoliu agentiile de media OMD Romania, parte a OMD Worldwide, si PHD Romania, divizia de „branded content” FUSE (comunicare prin continut) si divizia Media Digital.