Zenith, agentia condusa de Maria Tudor, a raportat cel mai mare profit in top 10 agentii de media din 2008, de 1,7 milioane euro, in scadere insa cu 22% fata de 2007, cand agentia inregistrase un profit de 2,19 milioane euro. Cifra de afaceri cu care Zenith a finalizat anul 2008 a fost de 62,6 milioane euro, in urcare cu 15% comparativ cu anul precedent, cand se ridicase la 54,3 milioane euro.
Vezi topul complet pe Top Players
Pe pozitia a doua in topul celor mai profitabile business-uri de media s-a clasat anul trecut Media Investment. Agentia, parte a holdingului de comunicare The Group, a inregistrat un profit de 1,6 milioane euro in 2008, cu 46% mai mic fata de 2007, cand se ridicase la circa 3 milioane euro.
Cifra de afaceri a Media Investment a scazut si ea usor, cu 4 procente, de la 31,5 milioane euro in 2007, la 30 milioane euro anul trecut.
Profitul Starcom, ocupanta locului 3 in topul celor mai profitabile agentii, s-a situat in jurul valorii de 1,44 milioane euro, in crestere cu 10% fata de 2007, cand a ajuns la 1,3 milioane euro.
Veniturile Starcom au crescut la randul lor pana la 41,3 milioane euro, cu 26,7% mai mult fata de 2007.
Media Direction s-a clasat pe 4 in top, dublandu-si profitul in 2008, pana la 1,2 milioane euro, fata de 557.000 euro in 2007. Cifra de afaceri a agentiei a fost de 54,8 milioane euro, cu 32% mai mare fata de cea din 2007.
Mindshare este urmatoarea in topul profitabilitatii, pe locul 5. Business-ul coordonat de Oana Petroff si-a crescut profitul pana la 732.000 euro in 2008, cu 22% mai mult fata de anul precedent. Agentia si-a crescut si veniturile, pana la 49,7 milioane euro, o crestere de 98,8% fata de cele 25 milioane euro inregistrate in 2007.
Optimedia ocupa pozitia a sasea in clasament, cu un profit de 692.000 euro, mai mare cu 84% fata de 2007. Si Optimedia si-a dublat veniturile in 2008, urcandu-le pana la 31,2 milioane euro.
Pe 7 s-a clasat Mediacom, profitul agentiei ridicandu-se anul trecut la 551.000 euro, valoare similara celei din 2007. Veniturile agentiei au avut insa de suferit, depreciindu-se cu 43%, de la 32,9 milioane euro in 2007, la 18,6 milioane euro in 2008.
Initiative, membra a grupului Lowe ocupa pozitia a opta, cu un profit de 528.000 euro in 2008, in scadere cu 70% fata de 2007. Cifra de afaceri a agentiei a crescut insa cu peste 8 procente, de la 41,6 milioane euro in 2007, la 45,1 milioane euro in 2008.
Mediaedge:cia, reprezentanta a Group M in Romania, ocupa penultima pozitie a clasamentului, cu un profit care s-a ridicat la 227.000 euro anul trecut, dublu fata de 111.000 euro in 2007. Veniturile companiei au urcat cu 19%, de la 25 milioane euro in 2007, la 29,9 milioane euro in 2008.
Ultima pozitia in top 10 cele mai profitabile agentii de media din Romania este ocupata de United Media, cu un profit de 56.000 euro in 2008, in scadere cu 51% fata de cel din 2007, de 115.000 euro. Afacerile agentiei au crescut insa cu 30%, pana la 25,8 milioane euro.
Universal McCann, un caz special
Desi nu este entitate juridica separata, activand ca divizie a grupului McCann Erickson, Universal McCann este una dintre cele mai profitabile agentii de media din Romania.
Datele financiare ale agentiei apar pe Ministerul Finantelor „la pachet” cu cele ale business-ului de publicitate a grupului, adica afaceri de 75,7 milioane euro in 2008 si profit de 1,9 milioane euro.
Universal McCann genereaza circa 84% din aceste venituri, care, sustin oficialii agentiei, ar fi mai mari decat ceea ce apare afisat la Minister.
„Cifra de afaceri McCann Erickson – agentia de media Universal McCann + agentia de publicitate McCann Erickson – aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane euro.Din aceasta, cifra de afaceri a Universal McCann a fost de aproximativ 70 de milioane euro. Diferenta de bani, necuprinsa la Ministerul Finantelor, este data de contracte in 3 parti, mai exact de plati facute de clienti direct catre furnizori Universal McCann”, au explicat reprezentantii companiei.