- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ziarele investesc pentru a-si schimba imaginea \”invechita\” in ochii advertiserilor

31 Jan, 17:20 • Redactia DailyBusiness
Companiile de media americane au cheltuit anul trecut 75 de milioane de dolari (57,8 mil. euro) pentru o campanie de publicitate prin care sa convinga advertiserii sa cumpere spatiu in paginile ziarelor, dar si pe mediile electronice de sub "umbrela" lor.
Ziarele investesc pentru a-si schimba imaginea \invechita\ in ochii advertiserilor

Printre cei mai importanti membri ai Newspaper Association of America’s (NAA), organizatia care a coordonat campania, se numara The Independent, The New York Times si The News Herald.

Scopul campaniei a fost de a demonstra ca cititorii apreciaza reclamele (print ad-uri) din presa scrisa si ca daca s-ar investi mai mult in acest tip de publicitate, migratia catre alte tipuri de media ar fi incetinita. Sloganele campaniei prezentau ziarele „ca pe o destinatie, nu ca pe o distractie”. Campania a fost realizata de agentia de publicitate Martin Agency.

Anul acesta, conform discutiilor purtate in cadrul conferintei anuale a NAA, ziarele doresc sa investeasca intr-o campanie prin care presa scrisa sa fie prezentat ca o media complexa, in relatie cu mai multe canale de comunicare.

„Ma astept sa cheltuim cu totii mai mult”, a declarat Mort Goldstrom, vicepresedintele asociatiei, citat de publicatia AdAge, referindu-se la proiectul de transformare a perceptiei oamenilor asupra presei scrise. Ziarele, spune el, au evoluat folosind acum forme de comunicare diferite, precum website-uri, podcast-uri si email-marketing.

Una din ideile de print ad-uri este prezentarea unui cititor de ziar al viitorului, intr-o lume plina de sateliti, tastaturi de computer, monitoare si diverse cabluri, o schimbare vadita fata de aspectul „retro” din anul trecut.

Agentia care se va ocupa de campania de publicitate de anul acesta va fi desemnata in urma unui pitch.

Goldstrom a spus ca anul trecut in urma campaniei au fost inregistrati 150.000 de vizitatori unici; de asemenea, 20.000 de reprezentanti de vanzari au participat la training-uri iar mesajul a fost expus unui numar de 100 de milioane de adulti.

Totusi, nu a fost inca masurat impactul campaniei, adica numarul de reclame vandute in presa scrisa. In orice caz, spune reprezentantul organizatiei NAA, rezultatele nu pot fi atinse intr-un singur an, iar lupta pentru castigarea advertiserilor este una pe termen lung.