Publicitatea tiparita (care include ziare, reviste, pliante etc.) este cea mai utilizata metoda, cu o cota de 42%, aspect care a favorizat cresterea veniturilor din publicitate ale ziarelor cu 4% anul trecut si cu 15,6% in ultimii cinci ani.
Studiul WAN, realizat in 200 de tari si teritorii unde apar ziare,
arata ca, la nivel global, tirajul ziarelor a crescut cu aproape 2% anul trecut. „Ziarele reprezinta din ce in ce mai mult canalul media al viitorului, si nu al trecutului, oferind o baza demografica mare, in linii mari stabila, sigura si care poate fi definita”, sustine Gavin O-Reilly, presedinte WAN.
Pe de alta parte, intr-un studiu al News Corporation privind cotele pe care le vor inregistra canalele media in atragerea publicitatii in 2007, se arata ca, desi televiziunea (37%) si ziarele (29%) vor continua sa atraga cele mai multe sume, internetul (7%) are cea mai rapida dinamica, va depasi outdoorul (6%) si se va apropia de cotele inregistrate de radio (8%) si reviste (13%).
Tirajul ziarelor puse in vanzare a crescut cu 1,9% in 2006, ajungand la mai mult de 510 milioane de exemplare. In ultimii cinci ani,cresterea tirajului pentru ziarele puse in vanzare a fost de 8,7%.
Daca se ia in considerare si tirajul ziarelor distribuite gratuit, atunci cresterea inregistrata in 2006 este de 4,3%. In ultimii cinci ani, tirajul ziarelor distribuite gratuit s-a dublat, ajungandu-se astfel la 40,8 milioane de copii pe zi in cele 200 de tari analizate de studiul WAN.
Intr-un timp foarte scurt, ziarele distribuite gratuit au reusit sa atraga peste 40 de milioane de cititori, in special tineri.
Conform datelor publicate de WAN, mai mult de 1,4 miliarde pe oameni citesc un ziar in fiecare zi.