Compania germana European Media Investment A.G. (EMI) face parte din grupul ARBOmedia A.G. si detine peste 70% din actiunile ziarului.
Cotidianul Ziarul de Braila va aparea de luni pana sambata in format broadsheet tiparit pe 16 pagini dintre care patru pagini color. Publicatia va pune accent pe informatii locale, dar va cuprinde si informatii nationale, internationale, precum si rubrici pentru timpul liber.
„Ziarul de Braila se adreseaza publicului activ din judetul Braila si isi propune sa aduca un plus de valoare comunitatii oferind informatii din toate ariile de interes. Echipa editoriala este formata din jurnalisti braileni cu experienta in presa locala. Campania de imagine declina latura emotionala, dezvoltand o legatura intre locuitorii de pe malul Dunarii si ziar”, a spus Silviu Ispas, director general European Media Invest.
Pentru inceput, tirajul publicatiei este de 3.000 exemplare. Bugetul de 200.000 de euro este estimat pana la sfarsitul anului, iar in ceea ce priveste amortizarea investitiei „noi ne propunem sa recuperam investitia in 18-24 de luni”, a precizat Ana Rita Daros, director de marketing EMI, pentru Daily Business.
Campania de teasing (19-29 septembrie) si cea de imagine a ziarului au costat 50.000 de euro si sunt derulate de televiziunile si radiourile locale, precum si de si cateva nationale. De vanzarea spatiului publicitar la nivel national se va ocupa regia locala de vanzari ARBOmedia, iar la nivel local exista o alta echipa de vanzari. Ziarul de Braila este al optulea titlu ARBOmedia, dar primul ziar pornit de la zero.
Competitorii Ziarului de Braila pe piata presei locale din judet sunt Obiectiv Vocea Brailei, Monitorul, si Arcasu’.
Compania germana EMI European Media Investment A.G. care face parte din grupul ARBOmedia A.G. detine, in Romania, pachetul majoritar de actiuni al companiilor care editeaza sase cotidiane locale (Viata Libera – Galati, Ziarul de Iasi, Obiectiv – Editie de Vaslui, Monitorul de Cluj, Monitorul de Alba, Monitorul de Sibiu) si saptamanalul Monitorul de Medias.
Obiectivul EMI Deutschland GmbH este de a detine participatii in companii care editeaza cotidiene locale in peste 20 de judete din Romania.
ARBOmedia face parte din ARBOmedia AG Germania, cea mai mare regie de publicitate independenta multimedia din Europa, cu filiale in 7 tari. In Romania detine un portofoliu de peste 200 de vehicule media: televiziuni tematice, publicatii nationale si 97 de site-uri. ARBOmedia ofera servicii de vanzare a spatiului publicitar, direct marketing si cross marketing, editare de presa scrisa si boutique de creatie de evenimente.
In 2006, cifra de afaceri a regiei de publicitate ARBOmedia a atins valoarea de 28,8 milioane de lei, cu 27% mai mare decat cea inregistrata in 2005, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Pe piata de publicitate online mai activeaza regii precum AdEvolution sau MediaProInteractive.