Comisia Federala de Comert a SUA (FTC) a refuzat sa acorde Commercial Alert dreptul de a solicita aceste date, pe care organizatia consumatorilor dorea sa le foloseasca pentru a realiza un studiu despre practica de marketing numita „word-of-mouth”, titreaza presa internationala.
Marketingul prin zvon consta in a plati consumatorii pentru „a lauda” calitatile unui anumit produs printre cunoscuti sau printre alte grupuri de persoane, fara ca respectivul „distribuitor de zvonuri” sa dezvaluie contractul cu producatorul. Membrii organizatiei Commercial Alert considera aceasta practica „frauduloasa si inselatoare”.
Organizatia dorea sa realizeze acest studiu pentru ca publicul sa inteleaga metodele acestei practici neconventionale de publicitate si pentru a invata astfel sa se protejeze de mesaje publicitare ascunse.
Prin refuzul sau, Comisia Federala de Comert indeamna companiile cu bugete de publicitate mari, precum Procter&Gamble sau Hershy, sa nu contribuie la realizarea unui eventual studiu inteprins de organizatia Commercial Alert prin furnizarea datelor referitoare la politicile lor de marketing.
Reprezentantii FTC considera ca nu este necesara realizarea unui astfel de studiu care sa determine dezvaluirea de informatii confidentiale ale companiilor. Totusi, in cazul in care vor aparea plangeri ale consumatorilor referitoare la eventuale efecte negative ale acestei practici de marketing, vor fi intreprinse anchete, au asigurat ei.
„CFC a oferit marketingului prin zvon un cadou mare de Craciun”, spune Gary Ruskin, director executiv al Commercial Alert.
Decizia CFC a multumit insa pe membrii Word of Mouth Marketing Association care considera ca intreprinderea studiului le-ar fi daunat intereselor.