„Mie mi-au fost de folos si iti vor fi si tie”, scrie pe pagina sa de Linkedin Cory Galbraith, Owner, Galbraith Communications si Webcast Canada.
1. Nu mai fa totul de unul singur
Stiu ca e greu. Ai inceput afacerea facand totul de unul singur, asa ca iti este foarte greu sa renunti. Dar, daca nu incetezi, va fi imposibil pentru afacerea ta sa creasca. Mai mult de atat, la un moment dat vei claca. Daca nu iti permiti inca sa iti iei angajati permanenti, atunci mai externalizeaza din sarcini sau plateste oameni pe baza de contract temporar. Da-le si lor o parte din profit. Pe termen lung, vei face mai multi bani ca urmare a expansiunii afacerii.
Inceteaza sa te mai sinucizi si sa opresti dezvoltarea afacerii tale.
2. Fa un ghid cu tot ceea ce stii
Pentru a realiza pasul numarul unu, ai nevoie sa scrii cum functioneaza totul in afacerea ta. Scrie tot ceea ce faci intr-un fel de ghid, care ii va ajuta pe altii sa-ti preia din sarcini. Acest ghid, combinat cu training-ul oferit de tine ii va pune la curent pe noii angajati. Daca ai deja un ghid, nu uita sa adaugi in el orice sarcini noi care s-au derulat in 2014.
Ti-ai notat toate sarcinile de serviciu pentru a-i forma pe noii angajati?
3. Revizuieste cuvintele cheie ale site-ului companiei tale
In ciuda entuziasmului generat de social media, site-ul unei companii ramane instrumentul numarul unu de marketing on-line. Revizuieste cuvintele cheie folosite pe site, care atrag vizitatori din motoarele de cautare . Ar trebui sa introduci mai multe cuvinte-cheie care se refera la serviciile si produsele mentionate pe site.
Te ajuta site-ul asa cum ar trebui?
4. Cauta clienti noi
O afacere poate creste mai repede atunci cand abordezi o noua categorie de clienti. Incearca sa identifici noi oportunitati de parteneriate, in afara de cele cu clientii traditionali.
5. Accepta si promoveaza ideile altora
Tu nu le poti sti pe toate. Intreaba-i pe toti cei care lucreaza pentru tine sau cumpara de la tine despre cum ar putea fi facute mai bine lucrurile. Nu trebuie sa fii de acord cu fiecare idee, dar trebuie macar sa le asculti. Generarea de idei trebuie sa fie o parte integranta a culturii companiei tale pentru a permite altora sa ajute la dezvoltarea sa.
6. Concentreaza-te pe construirea unui brand
Multi proprietari de afaceri plateasc foarte putini pentru branding. Ei cred ca brandingul este despre a avea un logo super. In esenta, branding-ul este reputatia ta. Va veni o zi atunci cand nu vei mai avea nevoie sa iti promovezi agresiv afacerea, deoarece oamenii te vor contacta pe baza acestei reputatii. Brandingul este despre respectarea termenelor, cum tratezi oamenii, cum le raspunzi la telefon, aspectul site-ului, calitatea produselor si serviciilor, profesionalismul oamenilor tai. Practic, reprezinta tot ceea ce faci. Marca ta este viitorul tau.
7. Angajeaza experti in ceea ce nu te pricepi
Unii ar putea sustine ca vedeta afacerii tale nu sunt angajatii, ci sistemul bun. In realitate, ai nevoie de ambele. Sistem bun de lucru si oameni priceputi. Cauta oameni talentati care umple lacunele existente, din cauza nepriceperii tale. De exemplu, daca nu ai abilitati de organizare, angajeaza un asistent. Banii cheltuiti pe angajarea persoanelor potrivite nu sunt o cheltuiala, ci mai degraba o investitie in cresterea afacerii.
8. Taie cheltuielile, majoreaza incasarile
Fixeaza-ti ca obiectiv reducerea cheltuielilor cu 10% in acelasi timp cu cresterea vanzarilor cu 10%, producand un castig net de 20%. Facand doar unul dintre aceste lucruri ajuta, dar amandoua in acelasi timp vor genera o crestere spectaculoasa si necesara afacerii tale.
9. Diversificare
Cum poate fi extinsa gama de servicii si produse pe care le oferi ? Fiecare are propria baza de clienti. O modalitate obisnuita de a diversifica este de a deschide o divizie de consultanta. Ce modalitati de diversificare a afacerii crezi ca ar fi mai potrivite in 2015 ?
Poti crea noi linii de servicii si produse, care sa completeze oferta existenta.
10. Asigura-te ca produsele si serviciile tale poti fi cumparate usor
Revizuieste modul in care oamenii pot cumpara de la tine. Daca nu ai un cos de cumparaturi on-line , trebuie sa creezi unul. Tot mai multe afaceri se muta on-line. Prin utilizarea unui instrument online rapid si usor de utilizat, vanzarile pot creste cu 15%. E adevarat ca trebuie sa platesti un comision pentru utilizarea acelui instrument, dar il poti considera drept o cheltuiala pentru extinderea afacerii.