- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

20% dintre retaileri au inceput sa vanda online in 2020 – studiu

12 May, 18:12 • Redactia DailyBusiness
20% dintre retaileri au început să vândă și online anul trecut, în timp ce 46% au confirmat faptul că au vândut mai mult online în 2020 față de 2019, potrivit unui studiu.
20% dintre retaileri au inceput sa vanda online in 2020 - studiu


Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan rolul special pe care ecommerce-ul îl joacă în această perioadă. Pentru a aborda schimbările actuale și creșterea digitalizării pieței, Vtex – soluție de comerț end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS – în colaborare cu compania de cercetare iSense Solutions a realizat în premieră, un studiu B2B în România care și-a propus să surprindă perspectiva retailerilor despre ecommerce. 

Efectele pandemiei COVID-19 au avut impact direct la nivelul business-urilor din retail, care au trebuit să-și adapteze strategiile, investițiile și așteptările la contextul actual. Astfel, potrivit studiului „Piața de ecommerce din perspectiva comercianților” realizat de VTEX și iSense, realizat pe un eșantion de 219 companii din zona de comerț, din care 163 active digital, 46% dintre ele au raportat o creștere a vânzărilor în online, 24% dintre companii și-au reorientat business-ul către ecommerce, în timp ce 5% dintre respondenți și-au mutat exclusiv vânzările în online.

În lumea post-COVID-19, creșterea rapidă a companiilor de ecommerce probabil a schimbat decisiv modul în care comerțul funcționează. Încă o dată avem confirmarea că există o cerință mare pe piață pentru o experiență de cumpărare completă nu doar offline. Ne bucurăm că din ce în ce mai multe business-uri, înțeleg importanța unei platforme de ecommerce integrate, flexibile și care este operată de o echipă de specialiști cu know-how solid. De asemenea, au ajuns la concluzia că nu trebuie totul realizat intern, ci pot avea încredere într-un partener care să le furnizeze scalabilitate imediată și care poate să se adapteze rapid oricărei schimbări a strategiei de business”, a declarat Cristi Movilă, Growth Leader, Eastern Europe al VTEX, în timpul evenimentului European Digital Commerce.

În condițiile în care incidența celor care fac cumpărături online lunar, în rândul persoanelor din mediul urban cu acces la internet, a crescut de la 56% în 2019, la 61% în 2020, investițiile în marketing și promovare au fost strategia de business abordată de 50% dintre retailerii chestionați.

Pe de altă parte, 36% dintre ei au ales să dezvolte soluții și produse noi, adaptate la noul context de piață.Programele de loializare a clienților s-au numărat printre soluțiile respondenților la dinamica nouă a pieței, 23% dintre companii investind în programe de loializare.În ceea ce privește adaptarea echipelor la noul climat, 4% dintre comercianți și-au crescut numărul de angajați în anul pandemic 2020.

Livrările și instabilitatea traficului, principalele problemeCât despre principalele probleme indicate de companii în legatură cu activitatea de ecommerce, acestea țin de trafic, respectiv livrări. Astfel, 32% dintre respondenți sunt nemulțumiți de instabilitatea traficului de cumpărare în mediul online, iar 30% de întârzierile în livrarea comenzilor.

Alte sincope menționate de retaileri țin de lipsa stocurilor (26%), neîncrederea consumatorilor finali în metodele de plată online (18%) sau dificultățile întâmpinate la expedierea produselor (18%). Doar 10% din totalul retailerilor intervievați și care sunt prezenți online s-au declarat nemulțumiți de performanța platformei de ecommerce utilizate.

Cele mai importante criterii atunci când aleg platforma de ecommerce sunt: funcționalitățile, user friendly, costurile aferente, posibilitatea de a integra toate activitățile de vânzare în platformă, flexibilitatea platformei de ecommerce și, nu în ultimul rând, o bună reputație în piață.La ora actuală, per total, retailerii români se declară mulțumiți și complet mulțumiți în urma interacțiunii cu platformele de ecommerce, atingând un grad al satisfacției generale de 60%.

Primele trei motive de satisfacție indicate de companii în ceea ce privește platforma utilizată sunt managementul ușor – 59%, costurile scăzute de întreținere – 38%, respectiv disponibilitate 24/24 h – 35%.La polul opus, managementul dificil, lipsa scalabilității sau gradul scăzut de usability sunt printre principalele motive de nemulțumire față de platformele de ecommerce utilizate.Întrebați despre cum își imaginează platforma de ecommerce a viitorului, desi majoritatea recunosc că nu s-au gândit încă la acest aspect, vizionarii o văd fiind user friendly, cu funcții multiple, precum „un mall virtual”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Atac cibernetic asupra Auchan România. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat „Britannic Explorer”, iar prețurile nu sunt deloc mici
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat ...
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de preţuri
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de ...
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Primele declarații ale românului care a câștigat aproape 10 milioane de euro la Loto. Cum și-a ales numerele norocoase, cât a costat biletul
Primele declarații ale românului care a câștigat aproape 10 milioane de euro la Loto. Cum și-a ales ...
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
Lovitură pentru români! Programul Casa Verde se transformă într-un coșmar financiar
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție esențială
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție ...
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. Un președinte de secție ar putea primi chiar de două ori salariul minim net pe economie
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. ...
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între statele UE, după o scădere a livrărilor cu peste 50%
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între ...
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ciobanii speră să mai exporte încă 100.000 până la sfârșitul anului
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ...