- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

5 functii utile pe care le gasesti exclusiv in reteaua sociala de top business KeyPeople.biz

02 Nov, 15:13 • Redactia DailyBusiness
Singura retea sociala romaneasca dedicata business-ului de top, KeyPeople.biz, si-a crescut dimensiunile cu 50% in ultimele trei luni, in principal datorita functionalitatilor oferite in exclusivitate oamenilor de afaceri activi pe piata autohtona. DailyBusiness.ro, publicatia care gazduieste KeyPeople.biz si garanteaza pentru calitatea comunitatii, va prezinta principalele functii exclusive, care au atras in retea 12.000 de oameni de afaceri.
5 functii utile pe care le gasesti exclusiv in reteaua sociala de top business KeyPeople.biz

1. KeyPeople.biz este singura retea dedicata business-ului de top din Romania. Aici sunt prezenti doar manageri top si middle.

2. Accesul in comunitate este „filtrat”; astfel, nu sunt acceptate persoanele care nu fac business pe pozitii de decizie, unde au un cuvant important de spus in industriile in care activeaza.

3. Activitatea in comunitate este reglementata si moderata. Tocmai pentru ca nivelul profesional al membrilor (si, deci, al veniturilor) este ridicat, KeyPeople.biz contine cateva functionalitati tehnice menite sa ii protejeze de activitati comerciale nesolicitate. Numarul de invitatii catre persoane din comunitate este limitat la 6 pe ora, la fel si numarul de mesaje private noi care pot fi trimise catre alti membri. In schimb, numarul de reply-uri la mesaje este nelimitat, pentru a permite desfasurarea in conditii optime a conversatiilor legitime intre parteneri.

De asemenea, administratorii retelei monitorizeaza in permanenta comunitatea pentru a asigura un climat optim de comunicare.

4. Un sistem flexibil de acceptare si filtrare a noilor parteneri, in conditii de confidentialitate

Utilizatorii KeyPeople.biz isi personalizeaza cu usurinta conturile pentru a permite comunicarea numai cu persoanele dorite. Accesul unui utilizator irelevant poate fi blocat, la fel cum un profil de utilizator poate fi trecut in modul „ascuns”, datele fiind vizibile numai pentru partenerii selectati.

5. Toate aceste functii creeaza o comunitate premium, autohtona, unul dintre efecte fiind faptul ca circa 4.000 de oameni nu mai sunt prezenti pe nicio alta retea sociala. Interactiunea intre membri se realizeaza atat prin mesaje private, directe, cat si prin paginile personale unde userii publica informatii importante pentru ei si partenerii lor – prezinta noi produse, cer feedback, anunta evenimente sau semnaleaza articole interesante.

[quote=Cosmin Daraban, manager Silkweb]Intr-o retea sociala de business e foarte important sa arati cine esti, ce faci si pentru cine faci[/quote]

Ce spun utilizatorii

In functie de domeniul in care activeaza, acestia au activitati diferite in KeyPeople.biz. Astfel, Daniel Alexandru, director comercial la o companie textila, spune ca cele mai interesante discutii „sunt cele din care invat cate ceva – ma atrag subiectele sociale, financiar/economice sau privind agricultura si industria alimentara”.

„Din punctul meu de vedere aceasta retea m-a ajutat sa-mi stabilesc contacte noi, noi prieteni cu care ulterior sa discut face-to-face”, spune si Nicolae Victor Hila, presedinte la Fortune Invest International.

Acesta considera insa ca abordarea pe calea Internetului nu este suficienta, marturie stand cartea „Secretele succesului” a lui Dale Carnegie.
[quote=Madalin Mancila, marketing specialist Happy Tour]Principalul avantaj este ca ai la un loc specialisti din domenii diferite si chiar daca nu te ajuta imediat in procesul de vanzare, te pot ajuta in a castiga colaboratori foarte buni, ceea ce va duce, intr-un final, tot catre o vanzare a serviciului tau[/quote]
„Prin aceasta forma scrisa nu poti identifica ‘fundatia’ unui om – caracterul sau. Eu voi continua sa utilizez acest instrument – aceasta retea, pentru a stabili contacte noi si pentru a cunoaste oameni, dezvoltand ulterior discutiile in lumea reala”.

Cosmin Daraban, manager la Silkweb, spune ca „intr-o retea sociala de business e foarte important sa arati cine esti, ce faci si pentru cine faci, ai posibilitatea de a-ti crea noi contacte pentru afacerea ta. O poti numi o investitie reala in social media doar daca folosesti aceste retele in mod strict profesional si este neaparat sa fii cat mai eficient, sa comunici doar ce trebuie , aici interactionezi doar cu posibilii colaboratori sau viitori clienti intr-un mod cat mai business, nicidecum cu prietenii sau vecini despre subiecte personale”.

Acesta ofera si cateva sfaturi celorlalti utilizatori ai retelei sociale de business KeyPeople.biz. „E bine sa filtram la maximum continutul, sa fie exclusiv business. De asemenea, nu este suficienta simpla prezenta pe o retea sociala, daca nu esti si activ. Trebuie sa urmaresti ca viitoarele contacte sa se transforme in contracte”.

Eugen Rasina, seful unei firme de consultanta in turism, spune ca reteaua sociala romaneasca ii ofera „momente de respiro. Comentariile membrilor imi spun multe despre caracter, personalitate, educatie, inteligenta si multe altele. Cum in ultimii 20 de ani am lucrat in domenii unde ‘vanam’ oameni (ca head-hunter – n.r.), imi place ‘sa adulmec’ repede ce fel de om am in fata”, spune Rasina.

Acesta considera ca prezenta pe KeyPeople.biz are „avantajul de a iesi din carapace si de a citi mesaje si idei, uneori noi. Este si un suport social in vremuri de criza, este si un bun intermediar pana la a gasi o slujba noua„.

Acesta spune ca pe reteaua sociala Facebook „isi cultiva” relatiile din turism, in timp ce pe KeyPeople.biz socializeaza „in preajma elitelor din anumite segmente de business romanesc. Mi-as dori sa pot sa transfer comunitatea KeyPeople.biz si pe site-ul meu”.
[img=965][/img]
Unii utilizatori nu vad timpul petrecut pe reteaua sociala romaneasca neaparat ca pe o investitie in firma, ci mai degraba ca pe o poarta de acces spre specialisti.

„In cazul meu, timpul petrecut pe KeyPeople.biz nu il pot considera o investitie in firma unde lucrez. In cazul in care as fi fost antreprenor probabil ca situatia s-ar schimba la 180 de grade pentru ca KP ar putea reprezenta un inceput al business-ului meu”, spune Madalin Mancila, marketing specialist la Happy Tour.

„Principalul avantaj este acela ca ai la un loc specialisti din domenii diferite si chiar daca nu te ajuta imediat in procesul de vanzare, te pot ajuta in a castiga colaboratori foarte buni, ceea ce va duce, intr-un final, tot catre o vanzare a serviciului tau”, spune el.

Acesta urmareste si apreciaza in special dialogurile despre antreprenoriat – „povesti de succes si absolut tot ce tine de zona de business travel si companii”.

[quote=Eugen Rasina, consultant turism]Comentariile membrilor imi spun multe despre caracter, personalitate, educatie, inteligenta si multe altele. Cum in ultimii 20 de ani am lucrat in domenii unde ‘vanam’ oameni, imi place ‘sa adulmec’ repede ce fel de om am in fata[/quote]

Cum sa spargi gheata?

De cele mai multe ori nu este bine sa incepi un dialog cu un om de afaceri incercand sa „vinzi” un produs sau un serviciu. Este necesar ca inainte de a „iesi la inaintare” cu ceea ce te intereseaza, sa creezi o conexiune cu persoana/persoanele in cauza.

1. Uita-te ce experienta de business are persoana contactata. KeyPeople.biz are de asemenea o sectiune de „hobby-uri” unde multi dintre cei ce sunt prezenti mentioneaza ce ii pasioneaza. De asemenea, este posibil sa gasesti mesaje trimise deja de alte persoane. Citeste-le, afla astfel de ce anume sunt ei interesati. In functie de acestea, comenteaza pe marginea lor, trimite un mesaj privat sau chiar unul public catre partenerii tai, aratand ca iti place o anumita idee expusa de persoana cu care vrei sa te cunosti si, eventual, sa faci business.

2. Trimite o intrebare catre partenerii tai, sau incearca sa deschizi un subiect care sa intereseze pe cat mai multi. Astfel, vei starni interactiune, vei primi pareri, vei implica oamenii in dialog. Incearca sa creezi intrebarile astfel incat acestea sa „se muleze” cat mai mult pe domeniul de activitate al majoritatii partenerilor tai.

3. Retrimite fragmente din discutie, care ti se par interesante, si comenteaza asupra lor. Viitorul tau partener va vedea ca esti activ, va aprecia faptul ca il urmaresti si ca poti sa apreciezi spusele lui. Mai mult de atat, este posibil ca el sa iti intoarca favorul si sa retransmita partenerilor proprii mesajele tale.

4. Foloseste forumul pentru discutii ceva mai elaborate, care se pot intinde pe o perioada de timp mai lunga.

Ce „nu ar strica” pe reteaua sociala autohtona

Tot Mancila considera ca „nu ar strica un chat. Desi nu am mult timp si nici nu folosesc messengerul absolut deloc, intr-un asemenea mediu in care informatia ar avea nevoie sa circule foarte rapid, ar fi Ok”.

Daniel Alexandru considera ca ar fi interesant ca membrii retelei KP sa se poata intalni pentru dezbateri business, a discuta situatia economica sau pur si simplu pentru relaxare.

Eugen Rasina face o paralela intre gandirea americana si KP, subliniind ca graficele care sintetizeaza statistici ar trebui sa poata fi implementate. Totodata, in cazul deschiderii mesajelor de la parteneri pe adresa de e-mail de pe telefon ar fi mai bine sa fie realizata nu prin link ci prin afisare directa, diminuand timpul si „kilobitii” folositi, spune Rasina.

„KP este buna pe cateva segmente romanesti. Ar merge incercat sa atraga si doctori, dar indirect, de exemplu cu teme de vacanta sau hobby, ski sau aventura, masini sau decoratiuni, precum si alte clase sociale. Se pot organiza si evenimente live, unde ne putem cunoaste”, mai spune acesta.

Cosmin Daraban considera oportuna introducerea unui widget prin care utilizatorii sa-si faca public profilul de pe KP pe bloguri sau alte site-uri. De altfel, KeyPeople.biz a introdus foarte recent posibilitatea de import a contactelor din Gmail, precum si optiunea de publicare simultana a update-urilor de pe pagina personala direct pe profilul din Linkedin.

Ce sfaturi ai oferi pentru o interactiune mai eficienta pe KeyPeople.biz? Daca nu ai cont, poti sa iti faci unul aici.

Urmărește Daily Business pe Google News