1. Comanzi de la un șarlatan
Ai găsit costumul preferat pe un site nou? Verifică dacă numele companiei, adresa poștală, adresa de e-mail și numerele de telefon apar pe site. În cazul în care informațiile de contact lipsesc, ar trebui să-ți cauți, probabil, costumul pe un alt site. Caută pe net diverse forumuri ca să vezi ce au scris despre acel site alți consumatori.
2. Costumul nu se potrivește cu așteptările tale
Costumul acela frumos are un preț atât de scăzut încât te sperie? Este cazul sa îți faci griji legate de calitate și preț. Citește cu atenție informațiile referitoare la produs, alte comentarii ale consumatorilor și verifică informațiile privind dreptul de retragere dacă vrei să îl schimbi sau să îl returnezi. Citește mai multe despre dreptul de retragere în cadrul UE aici: http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/vanzarea-distanta#vd41
3. Nu primești costumul în timp
Când ai de gând să porți costumul de Halloween? Verifică timpul de livrare, astfel încât să poți fi sigur că îl ai în timp util pentru petrecerea de Halloween și că nu va veni de Revelion. În cazul în care nu primești bunurile la timp, poți anula tranzacția și să îți primești banii înapoi. Citește mai multe despre drepturile tale referitoare la timpul de livrare:
http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/vanzarea-distanta#vd51
4. A fost mai scump decât ai crezut
Ai găsit un costum cool pe un site de e-commerce din afara țării? Reține că atunci când cumperi de la o companie din afara UE, cum ar fi Statele Unite sau China, se aplică alte reguli și va trebui să plătești taxe vamale, TVA și alte taxe. Pentru Canada mai stai puțin, e posibil ca în curând să poți cumpăra fără taxe vamale, dar deocamdată le plătești. Citește mai multe despre cumpărături on-line în UE: http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/vanzarea-distanta.
5. Informațiile de pe card pot fi furate sau achiziția merge prost
Înainte de a face cumpărături on-line asigură-te că firewall-ul și software-ul antivirus sunt corect instalate pe computer, tabletă sau mobil. Atunci când plătești asigură-te că în câmpul URL apare site-ul corect și începe cu https:// și abia apoi poți plăti cu cardul în deplină siguranță. Dacă ți se pare ceva suspect, încearcă să alegi ramburs ca opțiune de plata. Citește mai multe despre chargeback (refuz la plată):
http://www.eccromania.ro/media/pdf/Infosheet_servicii_de_plata.pdf.