Publicatia prezinta 6 lucruri pe care nu ar trebui sa le mentionezi niciodata pe retelele de socializare online.
Data si locul nasterii
Poti sa scrii in ce zi esti nascut, dar daca mentionezi anul si locul, atunci tocmai le-ai dat hotilor de identitati o cheie pentru a-ti fura viata financiara.
Planuri de vacanta
Postarea unor mesaje de genul „incepe numaratoarea inversa pana la vacanta in Maui!”, „Doua zile si ajungem la Ritz Carlton!” – reprezinta o invitatie directa pentru hotii de locuinte.
Posteaza mai degraba fotografii cand te intorci, daca vrei. Dar nu invita infractorii sa-ti jefuiasca locuinta, precizandu-le exact cand vei fi plecat de acasa.
Adresa
Un studiu realizat recent releva ca utilizatorii de retele sociale se expun unui risc mai mare fata de hotii de identitate, prin prisma informatiilor pe care le publica pe aceste site-uri. 40% dintre acestia si-au publicat adresa, 65% nici macar nu au incercat sa blocheze strainii cu reguli de securitate. Iar 60% nu erau siguri ca „prietenii” de pe retelele sociale sunt intr-adevar persoane cunoscute.
Confesiuni
Poate ca iti urasti job-ul, minti in declaratiile fiscale sau consumi ocazional droguri. Dar, retelele sociale nu sunt tocmai locul potrivit pentru a te confesa. Angajatorii urmaresc adesea Facebook sau Twitter pentru a decide pe cine sa angajeze si uneori, pe cine sa concediezee.
De exemplu, in ultimele saptamani o chelnerita a fost concediata dupa ce s-a plans despre clienti. Potrivit unui studiu realizat anul trecut, 8% dintre companii au concediat un angajat din cauza ca a spus ceea ce nu trebuie pe retelele sociale.
Indicii despre parole
Daca ai conturi online, poate ca ai raspuns deja multor intrebari de securitate, spunand bancii care este numele de fata al mamei tale, biserica unde te-ai casatorit sau melodia preferata. Ai postat aceste informatii si pe pagina ta de Facebook? Atunci le-ai dat escrocilor indicii pretioase pentru a-ti ghici parolele.
Comportament riscant
Te duci cu automobilul propriu la o cursa de masini sau fumezi ca un semineu? Asiguratorii verifica adesea pe Internet daca clientii lor isi risca viata sau isi pun in pericol proprietatile.
Pana in prezent, nu s-a dezvoltat o metoda foarte eficienta de a strange astfel de date despre clienti de pe retelele sociale, asa ca anularea politelor sau cresterea primelor sunt rare. Dar, tehnologia avanseaza.