Conținutul video te ajută să aduci la viață produsele tale și
poveștile din spatele lor prin intermediul narațiunilor și
videoclipurilor instrucționale aprofundate.
Acest mediu îți permite, de asemenea, să creezi diferite tipuri de
conținut pentru publicul tău țintă, de la modalități educaționale până
la povestiri pline de umor.
Acest lucru se dovedește neprețuit pentru că implică clienții și
conduce la rate mai ridicate de click-through-rate. Conținutul video
tinde să se poziționeze bine pe Google cu potențial pentru fragmente
recomandate.
Să presupunem că ai un magazin de comerț electronic prin care se vând
cele mai recente piese vestimentare. O modalitate bună de a atrage
clickuri (și mai mulți clienți) este crearea unui conținut video
distractiv și interesant în subiecte cum ar fi „25 de moduri cool prin
care îți poți lega șireturile la kicks” sau „9 moduri în care bărbații
pot purta o cămașă”, de exemplu.
De asemenea, extinde acoperirea prin publicarea videoclipului pe
YouTube și verifică din nou pe Google Analytics pentru a vedea cine
include videoclipul tău YouTube.
Acest lucru îți poate oferi oportunități de acces la bloguri
relevante, unde poți solicita o legătură înapoi la pagina originală de
pe site-ul tău Web.
Un alt mod de a obține legături și de a crea forfotă în jurul mărcii
tale este să stochezi și să promovezi produse extreme (fie ca parte
dintr-o gamă sezonieră, fie ca un segment nou al afacerii tale).
Această tehnică are capacitatea de a evita demografia tradițională și de a face apel la o audiență în masă.
Wish.co.uk au perfecționat această strategie, punând la dispoziție o
serie de produse de experiență extremă pentru a construi legături
eficiente și cunoașterea brandului.
Una dintre cele mai de succes a fost experiența lor uimitoare de
zombie paint-ball, care a fost cu adevărat unică atunci când a fost
lansată și a devenit extrem de populară în această industrie.
Prin construirea de legături în jurul acestui tip de produs poți
genera volume mari de trafic pe site-ul tău, în timp ce generezi o
interacțiune considerabilă pe canalele sociale.
Cercetările sugerează că milenialii (care sunt acum consumatorii
dominanți demografici) sunt din ce în ce mai cinici cu privire la
brandurile mari și la mesajele sponsorizate, ceea ce face procesul de
link building chiar mai greu pentru brandurile de e-commerce.
Aceasta este o provocare care a fost cu succes aplicată de retailerul
online de modă ASOS, deoarece campania lui ASOS, Insiders a permis
creditorilor individuali să creeze conținut puternic și să posteze
conținut în numele lor.
Pe scurt, ASOS a creat conturi sponsorizate pentru influenceri și
bloggeri de modă, care au postat imagini cu ei înșiși pe Instagram și pe
alte canale în care poartă îmbrăcăminte de la această marcă. Imaginile
au fost însoțite de link-uri direcționate care încurajează clienții să
„cumpere look-ul”, în timp ce includ, de asemenea, sfaturi de modă
relevante și conținut informativ de lifestyle.
De asemenea, în timp ce aceste link-uri de social media nu pot
influența în mod direct clasamentele organice, pagina Insider a atras 49
de domenii de referință naturale de la bloggeri de modă și de la
site-uri precum The Guardian.
Această campanie a transmis instantaneu un mesaj organic care a adus o
valoare adăugată experienței consumatorilor, promovând în același timp
produse într-un cadru real și oferind o perspectivă unică asupra
identității mărcii.
Rezultatele au fost cu adevărat impresionante, ASOS fiind capabil să
dezvolte o campanie organică și ieftină de construire de linkuri, care a
stimulat ratele de reținere a clienților și a atins noi limite
demografice.
Una dintre cele mai eficiente campanii de link building din ultima
vreme a implicat Getty Image”s Embed, care a implicat circa 50 de
milioane de imagini pentru uz gratuit pe bloguri și site-uri de social
media.
Cheia acestei campanii a fost că a făcut că produsul să poată fi
distribuit clienților potențiali, creând o cale clară pentru creștere și
pentru direcționarea traficului spre site-ul său web.
Deci, mai degrabă decât încercarea de a construi legături organice
printr-un post blog de la distanță sau conținut extern, poți direcționa
traficul direct către o pagină care se află pe website-ul tău.
Acest lucru creează posibilitatea ca link-urile tale să fie partajate
dincolo de propria rețea de consumatori, generând mai mult trafic și
vânzări potențiale în acest proces.
Oferirea unor eșantioane gratuite de produse către bloggeri din nișa
ta poate fi o modalitate excelentă de a-ți asigura o acoperire și de a
atrage trafic, angajament și legături către site-ul tău web.
Este recomandat să lucrezi numai cu bloggeri care au influență în industria ta.
Fă-ți cercetarea cu privire la concurență pentru a vedea ce bloggeri
lucrează în mod regulat cu aceasta și dacă produselor lor li s-au făcut
review-uri.
Poți face acest lucru folosind software-uri cum ar fi Ahrefs sau
Majestic, pentru a identifica ce bloggeri s-au conectat la concurența ta
sau, alternativ, o simplă căutare Google de genul „nume produs +
recenzie” este un truc bun.
În timp ce unii bloggeri vă vor face recenzii produselor gratis,
majoritatea vor solicita o plată în avans, deoarece recenziile sunt de
obicei considerate ca fiind conținut sponsorizat care este de fapt un
advertorial plătit.
Acestea cu excepția cazului în care, desigur, produsul tău are o
valoare mare – caz în care acest lucru poate determina bloggerul să îți
facă review produsului în schimbul mostrei gratuite.
Nu uita însă să utilizezi un instrument de estimare a traficului (de
exemplu Ahrefs, SEMrush, Similarweb) pentru a identifica influența
fiecărui blogger.
Ce se întâmplă dacă ești un brand de start e-commerce cu o
disponibilitate limitată pentru marketing și ceva mai mult decât un
produs de vânzare? Vrei să folosești link building-ul pentru a crește
gradul de conștientizare și traficul pe site-ul tău, dar care este exact
strategia potrivită pentru implementare în acest caz?
Poți să iei exemplul Black Milk Clothing, un brand de modă care a
crescut de la începuturi umile într-o companie cu mai mulți milioane de
dolari, care are peste 150 de angajați.
Această marcă s-a concentrat în primul rând pe construirea de
comunități regionale în cadrul bazei sale de clienți, stabilind în
același timp un grup Facebook individual și o rețea socială pentru
fiecare dintre ele (în prezent există mai mult de 80 de bannere).
Aceste comunități au devenit un loc de creștere pentru ambasadorii de
brand motivați, care sunt implicați într-un conținut orientat și
personalizat, care include legături către lansări de produse noi și
gamele existente. Acești ambasadori distribuie apoi aceste link-uri
către produse și direcționează trafic direct spre paginile comerciale,
continuând în același timp discuția chiar și atunci când nu este nimic
nou de discutat.
Această abordare oferă clienților rolul de ambasadori principali ai
mărcii, oferindu-le în același timp instrumentele de care au nevoie
pentru a ajuta la construirea și distribuirea legăturilor organice.