Comunicarea cu scop personal este principala activitate, 92% dintre cele 680 de persoane declarand ca aleg online-ul in acest scop. La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde un procent ridicat nu foloseste deloc mediul online.
Topul activitatilor pentru care este folosit Internetul
Comunicarea personala (email, chat/messenger) se afla pe primul loc in topul activitatilor pentru care romanii din mediul urban acceseaza Internetul, mai mult de jumatate dintre oraseni (52%) folosind mediul online in acest scop. Urmeaza navigarea pe world wide web, reprezentata de 35 %, iar pe locul al treilea, cu 31%, se afla descarcarea de muzica, filme, jocuri.
Tranzactiile financiare ocupa locul sase in clasament, cu un procent de 11%. Doar 4% folosesc Internetul pentru informarea in interes profesional, iar 1% pentru a cauta informatii medicale.
„Doar 8% dintre tinerii romani cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani din mediul urban nu utilizeaza Internetul. De la chat, distractie, simpla navigare, pana la cumparaturi online sau tranzactii financiare, nimic nu le scapa, tinerii sunt ‘campionii utilizarii Internetului'”, este de parere Crina Lungu, manager divizia IT&C a Mercury Research.
Studiul CATIbus realizat de Mercury Research mai arata ca 61% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani navigheaza pe World Wide Web, in timp ce 30% folosesc net-ul si pentru a realiza cumparaturi online, procent mai mare decat media de 14% din mediul urban.
La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde aproape doua treimi nu folosesc Internetul. E-mail-ul sau chat-ul sunt folosite doar de un sfert dintre acestia, distractia online este aleasa doar de 13%, iar tranzactiile financiare de doar 3%.
Mercury Research este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din Romania.