In plus, am fost martori la noi tehnologii de asistare digitala si
noi tipuri de dispozitive mobile, care modeleaza viitorul cautarilor in functie
de comportamentul utilizatorului.Acum, toti ochii sunt pe 2016 si pe
schimbarile pe care acest an il va aduce in strategiile si tehnicile de
optimizare a website-ului.
Cu siguranta, orice afacere, care isi doreste o
puternica prezenta in mediul online, trebuie sa tina cont de urmatoarele 7
trenduri, potrivit iAgency.ro:
1. Continutul
video va avea un ROI mai bun decat continutul scris, pentru branduri si
industria de B2C. Desi inca pare o idee buna sa utilizezi cuvinte pentru a
comunica mesajele unei companii, in 2016, noile tehnologii vor schimba macazul,
iar imaginile vor capata mai mult teren atunci cand vine vorba de reach,
engagement, eficienta si ROI. De vina sunt Snapchat, Vine, Periscope si alte
aplicatii video, care au setat asteptarile utilizatorilor mai mult catre
continut video decat catre continut scris. Dar marea schimbare va veni de la
Google, care in prezent experimenteaza cu reclame video, in afisarea
rezultatelor. Cu siguranta, un brand, care in 2016 nu va utiliza continut video
in optimizarea website-ului, va fi considerat demodat.
2. Optimizarea
website-ului pentru mobil va deveni cea mai importanta, avand in vedere ca in
2015 numarul utilizatorilor de pe dispozitivele mobile l-a depasit pe cel al
utilizatorilor de pe desktop. In plus, update-ul de algoritm al lui Google, Mobilegeddon,
a anuntat lumii ca traficul de pe desktop este acum pe picior de egalitate cu
traficul de pe mobil. Acest lucru este dovedit si de modificarea pachetului
local de 7 rezultate cu cel de 3 rezultate, pentru ca afisarea lor pe desktop
sa fie identica cu cea pe mobil.
3. Asistentii
digitali vor schimba felul in care gandim interogarile de cautare. Motoarele de
cautare moderne primesc din ce in ce mai multe interogari de cautare de la
asistenti digitali ca Siri, Cortana si Google Now, ceea ce inseamna aparitia
unor interogari specifice limbajului vorbit, care vor fi mult mai diferite fata
de limbajul scris. Este foarte important sa tii cont de acest trend in optimizarea
website-ului tau deoarece este posibil ca Google sa pozitioneze mai bine
site-urile care contin un limbaj colocvial, specific conversatiilor.
4. Continutul
agregat va dimina puterea presei. In 2015, Twitter a introdus o noua
caracteristica, Moments, care agregheaza posturi, imagini si video-uri de la
evenimentele live si dezvaluie subiectele intr-un singur canal. Astfel,
utilizatorii devin creatori de continut, iar un articol care nu este inclus
automat intr-un astfel de flux isi va pierde din importanta. Continutul
editorial si cel tutorial va deveni din ce in ce mai cautat, asa ca relevanta
sa in afisarea rezultatelor de pe motoarele de cautare se va mari. De aceea,
este bine sa tii cont de aceasta recomandare de optimizare a website-ului.
5. Continutul
Social va fi indexat mai usor. Google a incheiat parteneriate cu Facebook si
Twitter si mai mult ca sigur ca vei vedea postari de pe aceste retele sociale
in rezultatele motorului de cautare. Continutul social va capata aceeasi
valoare si consideratie ca orice alta publicatie.
6. Linkurile
din aplicatii vor deveni mai importante. Google indexeaza aplicatii de ceva
timp, ca parte din strategia de focusare pe utilizatorii de mobil, al caror
numar este in continua crestere, iar in 2016 vom asista la fenomenul care va
pozitiona aplicatiile populare mai bine in motoarele de cautare decat anumite
site-uri. De aceea, brandurile trebuie sa includa si acest aspect in strategia
de optimizare a website-ului.Daca afacerea ta nu are inca o aplicatie, acum e
cazul sa o creezi.
7. Cautarile
locale vor deveni si mai locale. Datorita dispozitivelor care pot fi purtate,
cum este Apple Watch si complexitatea tot mai mare a indexului local al lui
Google, anul acesta vom avea parte de o cautare din ce in ce mai restransa. In
loc ca Google sa pozitioneze o firma in termeni de oras sau regiune, o va face
in termeni de cartier sau chiar de strada.