- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

85% dintre magazinele online din Romania nu isi doresc sa angajeze profesionisti in eCommerce

24 Oct, 11:25 • Redactia DailyBusiness
Jumatate dintre magazinele online romanesti urmaresc sa isi schimbe radical in viitorul apropiat platformele folosite, insa 85% nu intentioneaza sa angajeze un profesionist (eCommerce Manager-n.r.) care sa le coordoneze activitatea, rezulta dintr-un sondaj la care au raspuns 386 de reprezentanti ai companiilor care desfasoara activitati de vanzare online.
85% dintre magazinele online din Romania nu isi doresc sa angajeze profesionisti in eCommerce

Aproape jumatate dintre magazinele online romanesti sunt coordonate de specialisti IT si doar 19% de catre specialisti cu pregatire in domeniul afacerilor sau antreprenorilor.

Studiul, denumit RoCommerce si realizat de Clement Nicolaescu, ce are experienta de mai multi ani in comertul online, a reliefat de asemenea ca peste 70% dintre magazinele online chestionate au mai putin de trei persoane care se ocupa in mod direct de business, in timp ce mai putin de 1% dintre magazine au intre 10-20 de persoane. Cele mai multe dintre magazinele online au 3-5 persoane care se ocupa de business.

In conditiile in care aproximativ 78% dintre coordonatorii magazinelor se ocupa de alte domenii in cadrul companiei, doar 15% dintre magazinele online romanesti intentioneaza sa angajeze un eCommerce Manager in viitorul apropiat.

„Comertul electronic este inca privit ca o activitate aditionala a companiei, activitate care poate fi gestionata fara probleme de angajatii existenti. Drept urmare, confirmarea telefonica reprezinta principala modalitatea de evitare a fraudelor in timp ce principala modalitate de comunicare este emailul iar modalitatea de plata predominanta este plata ramburs”, a declarat Nicolaescu.

Aproape jumatate din coordonatorii magazinelor online intentioneaza sa modifice radical in viitorul apropiat platformele folosite, incercand sa beneficieze de noi unelte si principii ale comertului electronic, mai rezulta din sondaj.

Produsele IT&C sunt preponderente in portofoliul magazinelor online, mai mult de jumatate dintre ele oferind spre vanzare acest tip de produse.

Resurse suplimentare:
profilul lui Clement Nicolaescu pe KEY People

Urmărește Daily Business pe Google News