- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

96% din site-urile romanesti cu tonuri de apel nu informeaza corect consumatorii

18 Jul, 18:03 • Redactia DailyBusiness
38 de site-uri care vand in Romania servicii de telefonie mobila, in special tonuri de apel si wallpapere, prezinta probleme privind informarea corecta a consumatorilor, dintr-un numar total de 40 de site-uri verificate de autoritati, ceea ce indica un procent de 96% pentru site-urile cu nereguli.
96% din site-urile romanesti cu tonuri de apel nu informeaza corect consumatorii

Procesul de verificare face parte dintr-o campanie desfasurata la inceputul lunii iunie in toate statele Uniunii Europene de a controla site-urile care vand servicii de telefonie mobila, in special tonuri de apel si wallpapere. Au fost verificate 500 de site-uri, iar 80% dintre ele vor fi investigate suplimentar deoarece au fost identificate probleme.

Problemele investigate in Romania de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) au fost legate de informarea corecta si precisa a consumatorului, care se refera la identificarea operatorului economic furnizor si indicarea exacta a tarifului serviciului si inducerea in eroare a consumatorului prin neexplicarea caracterului „gratuit” al unor servicii care de fapt nu sunt gratuite.

ANPC a publicat o lista ce cuprinde 38 de site-uri cu probleme, in urma primelor analize intreprinse. Printre acestea se numara domenii precum hopa.ro, ringtones.ro, sonerii.ro, fun-sms.ro.

Verdictul asupra site-urilor nu este unul final, urmand ca fiecare caz in parte sa fie analizat si sa se stabileasca abaterile de la legislatia in vigoare si modalitatea de inlaturare a eventualelor practici incorecte.

Urmatorul pas al acestei initiative consta in contactarea operatorilor economici care ofera servicii de telefonie mobila pe Internet si somarea acestora sa completeze informatiile oferite pe site pentru a inlatura practicile incorecte. In cazul in care operatorii nu se conformeaza, ANPC va recurge la sanctiuni pentru stoparea practicilor incorecte, a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

Principalele abateri semnalate de statele membre constau in lipsa informatiilor in legatura cu pretul serviciului de telefonie mobila, nreprecizarea taxelor suplimentare ce trebuie achitate, inscrierea automata pentru o comanda nesolicitata, publicitatea inselatoare sau trimiterea consumatorului de pe o pagina de web pe alta, fara sa fie informat cu privire la furnizorul serviciului pentru care opteaza.

Campania a avut ca punct de plecare faptul ca principala categorie de consumatori vizata de aceste site-uri este cea a copiiilor, care trebuie sa fie avertizati de comportamentul incorect al unor operatori economici.

Prima campanie de acest fel, realizata la nivelul Uniunii Europene de comisarul european pe probleme de protectia drepturilor consumatorului, a avut loc in 2007 si a vizat verificarea site-urilor care vand bilete de avion on-line.

Urmărește Daily Business pe Google News